آخرین اخبار انتفاضه قدس؛

89 شهید و بیش از 10 هزار مجروح از آغاز انتفاضه تاکنون/مقاومت ادامه دارد

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز انتفاضه قدس در اول اکتبر تاکنون، در هر روز دو فلسطینی شهید و ۲۷۰ تن دیگر مجروح یا دچار حالت مسمومیت ناشی از استنشاق گازهای سمی شده‌اند.
کد خبر: ۵۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ - 18November 2015

89 شهید و بیش از 10 هزار مجروح از آغاز انتفاضه تاکنون/مقاومت ادامه دارد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیهای اعلام کرد که از آغاز انتفاضه قدس تاکنون حدود 89 فلسطینی شهید شدهاند که 70 نفر آنها زن و 4 تن آنها نیز کودک هستند.

در بیانیه وزارت بهداشت آمدهاست، در این انتفاضه حدود 10 هزار نفر با گلوله جنگی، گلوله پلاستیکی و گازهای سمی و اشکآور مجروح و دچار حالت خفگی شدهاند.

70 تن از شهدا از کرانه باختری و 18 نفر آنها از نوار غزه  یک تن از «النقب» واقع در اراضی اشغالی 1948 است.

نظامیان رژیم صهیونیستی سهشنبه شب «محمد منیر حسن صالح» 24 ساله را از روستای «عاروره» در رامالله به شهادت رساندند که با شهادت این جوان فلسطینی تعداد شهدای انتفاضه به تا به امروز که چهل و نهمین روز آن است، به 89 نفر رسید.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیستی تقریبا هر روز 2 فلسطینی را شهید و 217 تن دیگر را زخمی کردهاند.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: بیش از هزار و 450 نفر از آغاز انتفاضه در کرانه باختری و نوار غزه با گلوله جنگی زخمی شدند، هزار و 65 نفر با گلوله فلزی با پوشش پلاستیکی مجروح شدند که همگی در بیمارستانها معالجه شدند، هزار و 100 نفر با گلوله مذکور (گلوله فلزی با پوشش پلاستیکی) زخمی شدند و به صورت میدانی درمان شدند و 6500 نفر دچار خفگی ناشی از گازاشکآور شدند.

طبق این بیانیه، 255 فلسطینی دچار حالت شکستگی در نتیجه تعرضهای شهرکنشینان و نظامیان صهیونیست شدند و 25 تن دیگر دچاز سوختگی شدند.

گفتنی است؛ انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار