آخرین اخبار انتفاضه قدس؛

زخمی شدن 20 فلسطینی در نوار غزه/ انتفاضه ملت فلسطین ادامه دارد

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین، 20 شهروند فلسطینی را در مرزهای نوار غزه هدف گلوله جنگی قرار داده و آنها را زخمی کردند.
کد خبر: ۵۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ - 21November 2015

زخمی شدن 20 فلسطینی در نوار غزه/ انتفاضه ملت فلسطین ادامه دارد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از القدس العربی، در درگیریهای روز گذشته بین نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی نوار غزه 20 نفر زخمی شدند.

این درگیریها در اثنای یک تظاهرات که از سوی گروههای ملی و اسلامی غزه برای دعوت به ادامه انتفاضه برگزار شده بود به وقوع پیوست.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: در این درگیریها که تا عصر روز گذشته ادامه یافت، 20 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

وی اظهار داشت: 15 شهروند فلسطینی در درگیریهای شرق شجاعیه در شرق نوار غزه، 2 نفر در درگیریهای گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه، 3 نفر در درگیریهای شرق خان یونس و 2 نفر نیز در درگیریهای شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه زخمی شدند.

القدره با بیان اینکه دهها تن از تظاهرات کنندگان فلسطینی نیز در پی شلیک گاز اشک آور از سوی نظامیان صهیونیست دچار خفگی شدند، افزود حال یکی از مجروحان بسیار وخیم است.

امدادگران فلسطینی گفتند که «علی عاشور» یک عکاس خبری مستقل از ناحیه پا در درگیریهای شرق البریج هدف اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

در پی فراخوان گروههای ملی و اسلامی نوار غزه برای برگزاری تظاهرات، دهها جوان و کودک فلسطینی خود را به مناطق مرزی نوار غزه رساندند.

اسماعیل رضوان یکی از رهبران حماس طی سخنانی در جمع تظاهرات کنندگان خواستار ادامه انتفاضه تا پایان دادن به اشغالگری شد.

از سوی دیگر خالد البطش یکی از رهبران حماس در سخنانی تاکید کرد که ادامه انتفاضه پیام روشنی به جامعه بین الملل است مبنی بر اینکه مردم فلسطین به مرحله ناامیدی از حل و فصل سیاسی که تا این لحظه جز به یهودی سازی و تقسیم بیشتر نینجامیده رسیده اند.

گفتنی است؛ انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گردید. از آن زمان تاکنون بیش از 90 فلسطینی به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر نیز مجروح شدهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار