مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان:

«تعهد» و «مسئولیت» در قبال زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا ضروری است

«شهسواری» تعهد و مسئولیت در قبال زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا را ضروری دانست و گفت: نباید اجازه دهیم به واسطه کم کاری ما یاد و خاطر شهدا کمرنگ شود و اتفاقاتی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی بر مردم ما گذشت به دست فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۵۶۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ - 18January 2023

«تعهد» و «مسئولیت» در قبال زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علیرضا شهسواری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان امروز در مراسم گرامیداشت شهدای ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ سنندج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خاصتا شهدای گلگون کفن کردستان اظهار داشت: در ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ هواپیماهای رژیم بعث با حضور در آسمان سنندج در ۶ دقیقه ۱۸ نقطه مسکونی این شهر را بمباران کردند که ۲۲۰ نفر از مردم این شهر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه برخی از مردم از واقعه تلخ ۲۸ دی‌ماه سال ۶۵ سنندج اطلاعی ندارند، افزود: وقتی ما نتوانسته‌ایم به خوبی چنین حادثه عظیمی را به جامعه و نسل‌های بعد منتقل کنیم، باید عرق شرم را از پیشانی پاک کنیم و فردای قیامت در پیشگاه این شهیدان مظلوم جوابگو باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با انتقاد از عدم برگزاری مستمر جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان افزود: این برازنده نظام و مسئولان مدعی انقلابی و ولایی بودن، نیست که از سال ۹۴ تاکنون تعداد جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علیرغم ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ابلاغ روسای جمهور در ادوار مختلف کمتر از انگشتان یک دست بوده است.

شهسواری تعهد و مسئولیت در قبال زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا را ضروری دانست و اذعان کرد: نباید اجازه دهیم به واسطه کم کاری ما یاد و خاطر شهدا کمرنگ شود و اتفاقاتی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی بر مردم ما گذشت به دست فراموشی سپرده شود.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده را از مهمترین وظایف مسئولان است، اضافه کرد: برای حفظ دستاوردها و آثار و خاطرات آنها آنچه باید تاکنون انجام نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، انتشار کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و ...از شیوه‌های مهم انتقال و حفظ فرهنگ ایثار و مقاومت است و انجام آن وظیفه تمام ارکان کشور است.

وی اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست و هرکس در هر جایگاه و با هر قدرتی باید در این راستا تلاش کند.

وی تصریح کرد: استان کردستان در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ۵ هزار و ۵۲۸ شهید، ۹ هزار و ۵۸۷ جانباز و ۸۳۵ آزاده را تقدیم کرده است که ۲۲۰ نفر از این شهدا مربوط به بمباران ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ سنندج بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها