رئیس ستاد هماهنگی جشن‌های مردمی اعیاد شعبانیه در پاسخ به دفاع‌پرس مطرح کرد؛

قم و جمکران پایگاه اصلی برنامه‌های اعیاد شعبانیه/ برگزاری اعیاد شعبانیه در سطح جهانی باید فراگیر شود

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه قم و جمکران پایگاه اصلی برنامه‌های اعیاد شعبانیه هستند،گفت: اعیاد شعبانیه همچون اربعین در سطح جهانی باید فراگیر بشود.
کد خبر: ۵۷۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ - 06March 2023

نشست خبری رئیس ستاد هماهنگی جشن‌های مردمی اعیاد شعبانیه:به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس،  حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی آقاتهرانی» رئیس ستاد هماهنگی جشن‌های مردمی اعیاد شعبانیه در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ اظهار داشت: از توفیقی که خداوند تعالی عنایت کرده است تا برنامه‌ریزی ایام ۱۵ شعبان را برنامه‌ریزی و هماهنگی کنیم، بسیار شاکریم.

رئیس ستاد هماهنگی اعیاد شعبانیه گفت: اعیاد شعبانیه حکومتی نیست، بلکه کاملا مردمی و متعلق به شیعیان است، همه مردم ایران و همه آزادگان جهان سپاسگزار حضرت ولیعصر هستند، این کشور، کشور حضرت ولیعصر است و ما هر چه داریم از برکت وجود نازنین امام زمان (عج) است.

وی افزود: دوستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جلسات بسیار زیادی برقرار کردند تا اجرای برنامه‌ها هر چه بهتر انجام شود، ما دو محور اساسی را در برنامه‌هایشان مدنظر قرار دادیم، اول اینکه برنامه‌ها مملو از شادی و فضای شاد باشد، دوم اینکه گستره جغرافیایی برنامه‌ها عمق و گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی گفت: مقرر شد قم و جمکران پایگاه اصلی برنامه‌های اعیاد شعبانیه باشد، یک نکته را متذکر می‌شوم که ما مجری برنامه‌ها نیستیم، بلکه صرفا سیاستگذاری بر عهده ماست. این مردم هستند که مجری اصلی برنامه‌های اعیاد هستند.

رئیس ستاد مرکزی اعیاد شعبانیه گفت: قرائت دعای توسل در تمامی مساجد، مراسم احیای نیمه شعبان در مصلی‌ها، چراغ‌بندی در سطح خیابان‌های شهر، برگزاری جلسات تبیینی در مساجد، ایجاد غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی، حرکت کاروان‌های موتوری، پویش قصه‌گویی کودکان، توزیع نذورات بین مردم، برگزاری مسابقات کتابخانی، برگزاری جشن‌های خیابانی در صد خیابان تهران و رونمایی از سرود سلام فرمانده ۲ از اصلی‌ترین برنامه اعیاد شعبانیه هستند که امیدوارم هر چه بیشتر محقق شود.

وی افزود: در جمکران هم مراسمات ویژه‌ای در خصوص راهپیمایی، توزیع نذورات، اجرای گروه سرود سلام فرمانده، اجرای برنامه مداحی و سخنرانی برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی گفت: ما نباید به محبت خود به حضرت ولیعصر اکتفا کنیم، ما باید مودت داشته باشیم و محبت خود نسبت حضرت را اجرایی کنیم. این اعیاد و برنامه‌های اگر منظم برگزار شود بسیار مثمر ثمر خواهد بود و مانع از تحریفات و خرافات خواهد شد که این وظیفه مهم را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر عهده دارد.

رئیس ستاد هماهنگی اعیاد شعبانیه تصریح کرد: ما مردمی به خوبی مردم ایران و رهبری به خوبی حضرت امام خامنه‌ای نداریم، بنده به عنوان کسی که ده سال خارج از کشور دری خوانده ام و مردم دنیا را دیده‌ام این حرف را می‌زنم.

وی  در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر لزوم بازتاب رسانه‌ای اعیاد شعبانیه برای مردم جهان، اظهار داشت: صدا و سیما و بخش‌های برون مرزی ما باید در این زمینه فعالیت‌های جدی داشته باشند، الگوی ما می‌تواند در این حوزه اربعین حسینی باشد که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی افزود: در کشورهای اروپایی و آمریکایی اینگونه نیست که مرخصی کاری زیادی داشته باشند و اگر غیبت کنند قطعا اخراج خواهند شد، در چنین شرایطی مردم اروپا تمام مرخصی‌های خود را جمع می‌کنند تا بتوانند در ایام اربعین از آن استفاده کنند، اربعین حسینی به یکباره در چنین جایگاهی قرار نگرفته است، بلکه از یکجایی شروع شده است، درخصوص فراگیر کردن اعیاد شعبانیه هم آغاز خوبی داشتیم و این هدفگزاری را کرده‌ایم که مشابه اربعین در سطح جهانی فراگیر شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار