دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

همه مستضعفان جهان به شب نیمه شعبان دل بسته‌اند

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه همه مستضعفان جهان به شب نیمه شعبان دل بسته‌اند، گفت: هر فردی قدمی برای نظام اسلامی بردارد در راستای تعجیل امام زمان (عج) گام برداشته است.
کد خبر: ۵۷۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 08March 2023

همه مستضعفان جهان به شب نیمه شعبان دل بسته‌اندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) صبح (چهارشنبه) در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد سیدالشهدا (ع) صیقلان رشت برگزار شد، اظهار داشت: همه مستضعفان جهان به شب نیمه شعبان دل بسته‌اند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است و راه را به آدمیان می‌شناساند، افزود: انسان اخلاقی کسی است که حکیم، عفیف، شجاع و عادل باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه انبیای الهی بشر را به اخلاق دعوت کردند تا به سوی ابدیت حرکت کند، افزود: اگر انسان با قرآن انس بگیرد فقر آن تبدیل به توانگری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کتاب قرآن را فقط نباید کتاب موعظه ببینیم، تصریح کرد: غربی‌ها می‌خواستند در قرآن تصرف کنند و بگویند این کتاب امروز جامعه بشری نیست، ولی به لطف خدا، توطئه‌شان از بین رفت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر می‌خواهیم قرآن را بفهمیم باید با فهم و عقل خود آن را درک کنیم و به هر اندازه‌ای که غبار روی فطرت انسان قرار بگیرد از فهم آن کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان به صورت فطری، توحیدی خلق شده است و اگر با قرآن انس بگیر به نظام توحیدی می‌رسد، اضافه کرد: قرآن دارای دو بُعد جلال و جمال است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه اهل بیت (ع)، ما را دعوت به جلال و جمال قرآن کرده‌اند، افزود: پیامبر اکرم (ص) وقتی با خودکامگان مواجه می‌شود آن وقت جلال دین خود را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: باید با آیات جلال و جمال قرآن آشنا شویم و امام زمان (عج) می‌خواهد ما را با آیات جلال و جمال قرآن آشنا کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: اگر با این آیات الهی آشنا شویم به حیات فکری و اخلاقی می‌رسیم و می‌توانیم جامعه را نیز به حیات فکری و اخلاقی برسانیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که قرآن تلاوت می‌شود باید با نرمی، ترتیل و حزن همراه باشد، اظهار کرد: کسی که به صفات قرآنی آراسته شود، قدرت شفاعت دارد.

آیت‌الله رمضانی در پایان اضافه کرد: هر فردی قدمی برای نظام جمهوری اسلامی در سایه مقام معظم رهبری بردارد، در راستای تعجیل در امر فرج قدم برداشته است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار