سردار خداداد ابراهیمی:

بنی صدر در واقعه ی سوسنگرد خیانت کرد/آزادی سوسنگرد با دستور مستقیم امام (ره)انجام گرفت

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: رزمندگان استان فارس به خصوص شهرهای شیراز و کازرون در این عملیات نقش ارزشمندی را ایفا کردند، لذا یادواره آزاد سازی سوسنگرد در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۵۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ - 16November 2015

بنی صدر در واقعه ی سوسنگرد خیانت کرد/آزادی سوسنگرد با دستور مستقیم امام (ره)انجام گرفت

به گزارش دفاع پرس ازشیراز، سردار خداداد ابراهیمی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سی و پنجمین سالروز شکست حصر سوسنگرد و آزادسازی این شهر در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: حماسه آزاد سازی و شکست حصر سوسنگرد، سابقه ایثارگری رزمندگان اسلام، عظمت سلحشوری تمام ملت ایران را به نمایش گذاشت.

وی منطقه سوسنگرد یکی از مهمترین محورهای حملات بعثیها دانست و افزود: آزادی سوسنگرد از جمله اتفاقات مهم در هشت سال دفاع مقدس بود که با دستور مستقیم امام(ره) انجام گرفت.

این یادگار دوران 8 ساله دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از معابری که از عراق به سمت خوزستان وجود داشت، همین محور سوسنگرد بود که حملات بعثیها با درگیریهای سخت بین مدافعان و مهاجمان صورت گرفت آن هم با حداقل امکانات ما به همین دلیل صدام گفته بود که ظرف 48 ساعت اهواز را تصرف خواهد کرد.

وی به برنامه های متعددی که به این مناسبت در سطح استان برگزار می شود اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این برنامهها برگزاری هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس در استان فارس است که به یاری خدا این برنامه در روز سهشنبه، 26 آبان از سعات 8 تا 12 در محل تالار آزادی شیراز برگزار خواهد شد.

ابراهیمی تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسهها و پیروزیها و نهادینهسازی روحیه ایثارگری با بهرهگیری از فرهنگ عاشورایی و تأثیرات آن در نهضتهای بیداری اسلامی، از جمله اهداف برگزاری مراسمهای مذکور در استان دانست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، یکی از موضوعات مهمی که در سوسنگرد اتفاق افتاد خیانت بنیصدر دانست و خاطرنشان کرد: در آن زمان فرماندهی کل قوا را به عهده داشت و حاضر نبود تا یک تیپ را جهت کمک به نیروهای محاصره شده در سوسنگرد اعزام کند اما مقام معظم رهبری که در آن نماینده ولی فقیه در نیروهای مسلح بودند به همراه شهید چمران در رأس امور بودند و با پیگیریهای خود موفق شدند تا بنی صدر را جهت اعزام تیپ زرهی برای کمک به این رزمندگان راضی کنند.

وی همچنین با بیان این که 56 نفر از رزمندگان شهرستان کازرون و 15 نفر از رزمندگان شیراز در این عملیات شهید شدند و تعدادی نیز به فیض جانبازی نائل آمدند تصریح کرد: عملیات آزادسازی سوسنگرد پیچیدگیهای خاص خود را داشت. این شهر 7 فرمانده سپاه داشت که 6 نفر از آنان شهید شدند و شهدایی نظیر صفایی، سلطانی، هاشمی و غیره جهت حصر حماسه این شهر تقدیم شدند.

این یادگار دفاع مقدس ضمن اشاره به حضور 8نفر از بانوان شیرازی در جریان شکست حصر سوسنگرد،افزود: جهادسازندگی فارس و همچنین تیپ 37 زرهی شیراز در این عملیات شرکت داشتند که از جمله شهدای آنان میتوان به شهید گندمکار مسئول عملیات لشکر 92 و امیر قاسمی فرمانده یکی از تیپهای لشکر 92 زرهی را نام برد.

وی از برگزاری مراسم آزادسازی سوسنگرد در مسجد جامع این شهر با حضور خانوادههای شهدای این عملیات خبر داد و گفت: در این راستا خانوادههای این شهدا از شهرستانهای شیراز و کازرون و همچنین رزمندگانی که در این عملیات حضور داشتند جهت شرکت در این مراسم و خاطرهگویی به سوسنگرد اعزام میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار