فرماندار خوسف:

آزادسازی سوسنگرد نتیجه اطاعت پذیری از ولی فقیه زمان بود

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه رئیس جمهور وقت بنی‌صدر، مخالف اجرای عملیات سوسنگرد بود تصریح کرد: آزادسازی سوسنگرد در راستای اطاعت از ولی فقیه زمان انجام شد.
کد خبر: ۵۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ - 14November 2015

آزادسازی سوسنگرد نتیجه اطاعت پذیری از ولی فقیه زمان بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند "مهدی فرجامی" فرماندار خوسف در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد با بیان اینکه مومنان با ذکر و یاد خدا قلوبشان می تپد و با تلاوت آیات قرآن به ایمان آنها اضافه می شود افزود:مومنان در سختی ها به خدا توکل می کنند.

فرجامی با اشاره به  اینکه رئیس جمهور وقت  بنیصدر، مخالف اجرای عملیات سوسنگرد بود تصریح کرد: آزادسازی سوسنگرد در راستای اطاعت از ولی فقیه زمان انجام شد.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام با دریافت پیام از امام خمینی(ره) به مخالفت بنیصدر اعتنا نکرده و در جنگ تن به تن سوسنگرد را آزاد کردند.

فرماندار خوسف آزادسازی سوسنگرد را  نتیجه اطاعت پذیری از ولایت فقیه زمان بیان کرد و خاطرنشان کرد: آزادسازی سوسنگرد در حالی به وقوع پیوست که شاهد ناهماهنگیهای صورت گرفته از سوی بنی صدر بودیم، ولی با تدبیر امام (ره) و مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند مقدمات صدور فرمان تاریخی و سرنوشت ساز بنیانگذار جمهوری اسلامی فراهم شد و ایشان در پیامی قاطع فرمودند سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود.

فرجامی فرد اضافه کرد:با این پیام تاریخی امام(ره) و پیگیریهای مقام معظم رهبری و نیز با رشادتهای رزمندگان، سوسنگرد در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۵۹ آزاد شد

وی با بیان اینکه آزادسازی سوسنگرد صرفا یک عملیات نظامی نیست، بلکه هم عملیات نظامی و هم یک جریان بزرگ سیاسی است گفت: یکی از برکات پیروزی، وحدت نیروهای شرکت کننده در جنگ و عملیات بود و همه و همه در این عملیات با هم همدل شدند.

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری مساله سوسنگرد را در آن زمان مطرح کردند بنی صدر وعده حل این مشکل را داد ولی تا روز ۲۵ آبان هنوز چیزی حل نشده است.

فرجامی فرد افزود:در آن زمان مرحوم اشراقی داماد امام (ره) از دفتر ایشان با مقام معظم رهبری تماس گرفتند و اوضاع جبهه را سوال کردند و ایشان به آقای اشراقی اعلام کردند که سوسنگرد تحت فشار شدید است و بنی صدر هم همکاری نمیکند.

فرماندار خوسف ادامه داد: پس از این تماس تلفنی بود که امام(ره) از مساله مطلع شدند و آن پیام تاریخی را اعلام کردند که در پی آن مقام معظم رهبری شبانه پیامهایی را خطاب به فرمانده لشکر ۹۲ زرهی و نیز به جانشین رییس ستاد ارتش یعنی سرتیپ فلاحی ارسال کردند و با انجام عملیات، فردای همان روز سوسنگرد آزاد شد.

وی سوسنگرد را کلید فتح اهواز بیان کرد و گفت: نکته قابل توجه در این مساله، ولایتمداری نیروهاست؛ چرا که بنی صدر با در اختیار گرفتن یک تیپ برای انجام عملیات موافق نبود، ولی وقتی پیام امام (ره) صادر شد، نیروها به میدان آمدند و سوسنگرد آزاد شد.

 فرجامی فرد با اشاره به اینکه اگر سوسنگرد آزاد نمیشد، برنامه دشمن این بود که به اهواز حمله و آنرا تصرف کند و تصرف اهواز مساوی با سقوط بود خاطرنشان کرد: در جریان حصر سوسنگرد، ناملایماتی نیز از سوی صدای جمهوری اسلامی که آن زمان آقای قطبزاده مسوول آن بود صورت میگرفت به طوری که اعلام کرده بودند سوسنگرد سقوط کرده است و همه این مشکلات اهمیت عملیات آزادسازی سوسنگرد را بیشتر نمایان میکند.

فرماندار خوسف با تاکید بر اینکه درسالروز آزادسازی سوسنگرد لازم است به نقش امام(ره)، مقام معظم رهبری، وحدت نیروهای مسلح و ولایتمداری آنها، توطئه لیبرالها و توطئه دشمنان پرداخته شودافزود: همه ما وظیفه داریم در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس گام برداریم.

فرجامی فرد ادامه داد: اگرچه دفاع نظامی پس از هشت سال به پایان رسید ولی فرهنگ دفاع باید در تمام زندگی ما حفظ شود چرا که هنوز دفاع در عرصههای مختلف ادامه دارد.

وی فرهنگ دفاع را دژی مستحکم که قابل تسخیر و فتح نیست توصیف نمود و خاطرنشان کرد: ما باید خاطرات رزمندگان و وصیتنامههای شهدا را بیش از پیش انتشار دهیم؛ چرا که اینها بهترین سند افتخار و نشان دهنده مظلومیت ما در دفاع مقدس است و تدوین تاریخ، دفتر ماندگار حوادث یک کشور است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار