پیام مشترک استاندار و نماینده ولی فقیه مازندران به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد

آزادسازی سوسنگرد وضعیت ویژه ای را در زمان جنگ برای ما به ارمغان آورد

به مناسبت 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد دکتر ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و حضرت آیت الله نورالله طبرسی در پیام مشترکی این روز را گرامی داشتند.
کد خبر: ۵۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ - 16November 2015

آزادسازی سوسنگرد وضعیت  ویژه ای را در زمان جنگ برای ما به ارمغان آورد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری،به مناسبت 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد دکتر ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و حضرت آیت الله نورالله طبرسی  در پیام مشترکی این روز را گرامی داشتند. متن پیام به شرح است:

 دفاع مقدس، صفحه درخشانی از حیات مقتدرانه و مایه فخر و مباهات ملت قهرمان ایران اسلامی است که روزهایی پر از خاطرات شیرین، به یادماندنی و عزت بخشی را به همراه دارد.

یکی از این روزهای پرفروغ و درخشان، حماسه بزرگ شکست محاصره و آزاد سازی سوسنگرد قهرمان در 26 آبان ماه سال 1359 است. آزادسازی سوسنگرد وضعیت خاص و ویژه ای را در زمان جنگ برای ما به ارمغان آورد و در تاریخ ثبت و جاودانه شد.

 فتح تاریخی سوسنگرد در حالی اتفاق افتاد که رژیم بعثی عراق با حمایت نظام های استکباری و وابسته به نظام سلطه اقدام به اشغال کشور ایران اسلامی کرده بود با وجودی که عراق در معادلات نظامی خود هیچ گاه نمی توانست پیش بینی کند که با قدرت عظیم دفاعی ایران اسلامی روبرو می شود، اما در شرایطی که سوسنگرد محاصره شده بود و دشمن خواب ها و نقشه های شوم و شیطانی در سر می پروراند این رزمندگان اسلام بودند که یک تنه و تنها و متکی به قدرت ایمان و با اتکاء به خدای متعال این افتخار بزرگ را در تاریخ به نام خود ثبت و جاودانه نمودند.

عملیات آزاد سازی سوسنگرد با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان نماینده حضرت امام(ره) و عزم و همت و اراده استوار شهید دکتر چمران و جانفشانی بهترین مردان خدا آغاز شد و لحظه های شیرین و به یاد ماندنی پیروزی با دستان پرتلاش رزمندگان غیور ایران اسلامی رقم خورد.

حماسه عظیم فتح سوسنگرد مسیر عزت بخشی پیروزی ملت ایران را در دفاع مقدس فراهم نمود و با این فتح بزرگ رؤیاهای دشمن نقش بر آب شد.

بی شک این پیروزی درس عبرت آموزی برای ملت ما و شکست تعیین کننده ای برای دشمن بود. اینک که در آستانه سی و پنجمین سال این پیروزی قرار گرفتیم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مازندرانی در عملیات آزادسازی سوسنگرد، بالاخص سردار شهید حسین بهرامی که نقش مؤثری در این جبهه ایفا نمود، فرارسیدن این روز بزرگ و حماسی را به یکایک مردم مازندران تبریک و تهنیت می گوییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار