امام جمعه قصرشیرین:

عملیات بازی‌دراز برگ زرینی از حماسه‌آفرینی جوانان ایران اسلامی است

حجت الاسلام «صالحی» گفت: عملیات غرورآفرین و قهرمانانه بازی‌دراز برگ زرینی از حماسه‌آفرینی جوانان و رزمندگان غیور ایران اسلامی و به خصوص مردم مقاوم و سلحشور و استوار استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۵۸۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲ - 05May 2023

عملیات قهرمانانه بازی دراز برگ زرینی از حماسه آفرینی جوانان  ایران اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با بزرگداشت یاد شهدا و گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز و قدردانی از حضور تمام زائران شرکت کننده در این آیین معنوی، اظهار داشت: پیام امروز حضور مردم قدرشناس و راهیان نور در این همایش معنوی پایبندی به آرمان های والای رهبری و شهدا است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: عملیات غرورآفرین و قهرمانانه بازی دراز برگ زرینی از حماسه آفرینی جوانان و رزمندگان غیور ایران اسلامی و به خصوص مردمان مقاوم و سلحشور و استوار استان کرمانشاه است.

وی در بخش دیگیری از خطبه با گرامیداشت روز کارگر و بازخوانی یک فرمان رهبر معظم انقلاب در جلسه دیدار با جامعه کارگری در نهم اردیبهشت ماه با ابراز مجدد گلایه دیر زمانی خود از وجود فساد، فرمودند که «بنده حدود بیست سال پیش یک نوشته‌ مشروحی در باب مبارزه‌ با فساد دادم؛ مربوط به سال ۸۰، ۸۱ و آن وقت‌ها است. در آن نوشته هم من گفتم که مبارزه‌ با فساد پیگیری می‌خواهد.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: در مقدمه این فرمان، به تبیین اهداف نهایی حکومت اسلامی پرداختند و ۲ هدف «خدمت به مردم و برافراشتن پرچم عدالت اسلامی» را از اهداف نظام جمهوری اسلامی برشمردند که نباید دچار غفلت شوند.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: به‌طور اجمال مطالبه هشت‌گانه رهبر انقلاب در این فرمان مردد نشدن مسئولان مبارزه با فساد بر اثر مخالفت‌ها، تفهیم وابستگی امنیت فضای اقتصادی به مبارزه با فساد، سپردن مبارزه با فساد به افراد مطمئن، سالم و امانت‌دار و قاطعیت در ضربه عدالت در عین دقت و ظرافت، شناسایی نقاط آسیب در گردش مالی و اقتصادی کشور، عمل وزارت اطلاعات به وظایف قانونی خود، پرهیز از تبعیض در امر مبارزه با فساد و پرهیز از رفتار شعاری، تبلیغاتی و تظاهرگونه است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در ادامه با اشاره به تقابل تبیین و تحریف در عرصه اقتصاد و معیشت گفت: رفع مشکلات متعدد و متنوع اقتصادی هر کدام راه‌حل مخصوص به خود را دارد که البته این راه‌حل‌ها هم چیز پنهانی نیست و در طول سالیان گذشته، رهبر انقلاب در دیدارها و جلسات مختلف این مشکلات و راه‌حل آن‌ها را بارها به مسئولین متذکر شدند.

حجت الاسلام صالحی افزود: ناگفته پیداست که اگر به این تذکرات جامه عمل پوشانده می‌شد، امروز وضعیت معیشت مردم به مراتب بهتر از وضع کنونی بود.

وی گفت: بیکاری یکی از معضلات اصلی کشور است که کلید اصلی اشتغال در کشور، تولید و برای رفع گرانی و بالا رفتن قیمت‌ها و مشکلات معیشتی نیز باید از نگهداری غیرمتعارف جنس در انبارها جلوگیری کرد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تقویت داعش توسط آمریکا در افغانستان گفت: طبق گزارش واشنگتن‌پست که گویا بر اساس اسناد افشاشده پنتاگون تهیه شده، گروهی از تروریست‌های داعش در افغانستان مشغول طراحی برای انجام حملاتی در اروپا و آسیا و اماکنی نظیر سفارتخانه‌ها، کلیساها، مراکز خرید و رویدادهای مهم ورزشی جهان نظیر رقابت‌های جام جهانی فوتبال بوده و هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که از زمانی که طالبان به قدرت در افغانستان بازگشته است، شاخه خراسان گروه داعش مرتباً با حملات و بمب‌گذاری‌ها، حکومت آن‌ها را به چالش کشیده است، این دیدگاه وجود دارد که آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی منطقه درصدد هستند تا با تقویت داعش در افغانستان، این گروه تروریستی را به تهدیدی بزرگ برای کشورهای منطقه از جمله روسیه تبدیل کنند تا بتوانند به لحاظ راهبردی این کشورها را به چالش بکشانند.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از خطبه ها همکاری ایران و عراق برای اخراج کامل آمریکا از منطقه گفت: عبداللطیف رشید رییس جمهور عراق هفته گذشته به ایران آمد که در این دیدار رهبر حکیم انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند «حتی یک آمریکایی هم در عراق نباید بماند.» و این یک جمله راهبردی و نگاه کلان به آینده منطقه است.

وی افزود: حضور رئیس‌جمهور عراق در تهران می‌تواند در حوزه‌های مختلف بسیار برای ۲ کشور مؤثر باشد و هر قدر کشورهای همسایه منطقه بتوانند تعاملات و همکاری‌های خود را بیشتر کنند و در حوزه‌های گوناگون تسری ببخشند، «امنیت منطقه» افزایش و ورود نیروهای فرامنطقه‌ای به منطقه ژئوپلیتیک غرب آسیا کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها