معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی:

تولید فن‌آوری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرهنگ مقاومت را عالم‌گیر می‌کند

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: مخاطب فرهنگ دفاع مقدس یک طبقه، حزب یا قشر خاص نیست. اگر در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس فن‌آوری مورد تأکید تولید شود همه آزادیخواهان عالم مخاطب دفاع مقدس خواهند شد.
کد خبر: ۵۸۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ - 08May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش سالانه مدیران و خادمین نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها با حضور حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (دوشنبه) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با اشاره به شهادت آمر به معروف و ناهی از منکر در سبزوار اظهار داشت: حمیدرضا الداغی با همیت و غیرتی که از خود نشان داد بر همه تحلیل‌های غلط امپراطوری رسانه خط بطلان کشید.

وی در ادامه با تبیین ارزش و جایگاه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: بدون تردید دوران دفاع مقدس دستاوردهای زیادی به همراه داشته که مهمترین آن‌ رشد و تعالی نیروهایی بود که در بستر جهاد به عالی‌ترین مقام معنوی رسیدند جایگاهی که در حوزه‌های علمیه کم‌نظیر یا بی‌نظیر بوده است.

این مسئول ادامه داد: قطعاً خدمتگزاری به دفاع مقدس ارزشمند است و برای کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند سودمند خواهد بود و هرگز دچار ضرر و خساران نمی‌شوند؛ برای دستیابی به موفقیت در این مأموریت خطیر، باید افق و راه را پیدا کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اردوهای راهیان نور یک فن‌‌آوری فرهنگی است، افزود: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که باید آن را از طریق فن‌آوری احصا و در قالب پیام و روایت فرهنگی که امروز آحاد مردم به آن نیازمند هستند، به جامعه ارائه کنیم؛ بر همین اساس دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید این خط فن‌آوری را تولید کنند که این مهم نیازمند طرح و برنامه است.

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌های دفاع مقدس باید جوانان را به عنوان همراه یا مشاور در کنار خود داشته باشند تا این نیروهای جوان تجاربی که پیشکسوتان دفاع مقدس از آن دوران پرافتخار در اختیار دارند به فن‌آوری تبدیل کنند؛ بر همین اساس برای پیش‌برد هرچه بهتر مأموریت‌ها باید به جوانان میدان داد.

وی بیان داشت: مخاطب فرهنگ دفاع مقدس یک طبقه، حزب یا قشر خاص نیست. اگر در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس فن‌آوری مورد تأکید تولید شود، همه آزادیخواهان عالم مخاطب دفاع مقدس خواهند شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی هیئت امنای شهدای گمنام باید به گونه‌ای باشد که با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در یادمان‌های شهدای گمنام، این یادمان‌ها کانون همبستگی آحاد جامعه باشد، تصریح کرد: قطعاً دستگاه‌های حاکمیتی در مرکز استان و شهرستان‌ها در قبال حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت دارند و باید بیش از گذشته به میدان بیایند و به وظیفه خود عمل کنند اما همانگونه که دفاع مقدس با مشارکت گسترده مردم خلق شد، ارزش‌های این حماسه عظیم نیز باید با مشارکت مردم نشر پیدا کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها، گفت: برای موفقیت در بهره‌مندی از مشارکت مردم در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند طرح جدیدی هستیم که دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها آغاز مبارکی است تا این میراث گرانبها حفظ و ثمرات و برکات آن بسط و گسترش پیدا کند.

در این نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها به تبادل تجارب در حوزه‌های مختلف پرداختند.

همچنین سرهنگ «علیرضا رضایی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌ها، «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات و همچنین «راضیه رضاپور» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سخنانی اولویت‌های حوزه مأموریتی خود را در شهرستان‌ها در سال جاری تبیین کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار