استاندار کردستان:

مقابله با بدحجابی در جامعه نیازمند اقدامات اثربخش فرهنگی است

«زارعی‌کوشا» مقابله با بدحجابی در جامعه را نیازمند اقدامات اثربخش فرهنگی دانست و گفت: دستگاه‌های فعال در حوزه ترویج حجاب و عفاف مانند ستاد امر به‌ معروف، مجموعه قضایی و فرهنگی باید هوشیارانه در این زمینه عمل کنند.
کد خبر: ۵۹۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 30May 2023

مقابله با بی‌حجابی در جامعه نیازمند اقدامات اثربخش فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، اظهار داشت: مسئله حجاب و عفاف از برنامه‌های دشمنان نظام بوده و در این راستا از ابزار گوناگون استفاده کرده است.

وی یکی از علل بدحجابی در جامعه را دو گانگی‌ها در مسئله حجاب و پوشش دانست و افزود: این دو گانگی‌ها در دهه 60 و 70 سخت‌گیرانه اعمال می‌شد و تضادی در جامعه ایجاد کرد.

استاندار کردستان همچنین دوگانگی آزادی بیان را در رسانه‌های رسمی کشور و در دیالوگ‌های شبکه‌های خانگی در آشفتگی فرهنگی جامعه تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: این دو گانگی در سیاستگذاری‌های اجرایی دولت در حوزه‌های فرهنگی در مسئله بی‌حجابی نقش دارد.

وی گفت: اگر در سیاست‌های فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج حجاب در جامعه مسائل عرفی و پوشش بومی نادیده گرفته شود نمی‌توان به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرد.

استاندار کردستان تأکید کرد: در راستای نهادینه کردن و ترویج فرهنگ حجاب در  جامعه، باید از اثربخشی تجارب سال‌های گذشته و بهره‌گیری از مؤلفه‌های بومی بهره گرفت. 

زارعی‌کوشا مقابله با بدحجابی در جامعه را نیازمند اقدامات اثربخش فرهنگی دانست و یادآور شد: دستگاه‌های فعال در حوزه ترویج حجاب و عفاف مانند ستاد امر به‌ معروف، مجموعه قضایی و فرهنگی باید هوشیارانه در این زمینه عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها