درگیری اشغالگران صهیونیستی با فلسطینی‌ها در نزدیکی کریات اربع

پاسخ مبارزان مقاومت فلسطین به نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در نزدیکی کریات اربع به درگیری در این منطقه انجامید.
کد خبر: ۵۹۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ - 30May 2023

درگیری اشغالگران صهیونیستی با فلسطینی‌ها در نزدیکی کریات اربعبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تیراندازی مبارزان مقاومت فلسطینی به سمت نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در نزدیکی کریات اربع به درگیری در این منطقه از کرانه باختری منجر شد.

گفته شده است که مبارزان مقاومت فلسطین شامگاه دوشنبه به سمت گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین کریات اربع در شمال الخلیل تیراندازی کردند.

منابع عبری زبان مدعی شدند که در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است.

این منابع تاکید کردند که در جریان این تیراندازی، چند گلوله به یک دستگاه آمبولانس نظامی اسرائیلی اصابت کرده است.

همچنین پس از این درگیری‌ها گزارش شده که ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال حادثه تیراندازی در نزدیکی شهرک کریات اربع، نیرو‌های پشتیبانی خود را روانه شهرک سعیر در شمال الخلیل کرد.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان و شدت این درگیری اعلام نشده، اما این نگرانی وجود دارد که نظامیان اشغالگر با تیراندازی‌های ممتد در کریات اربع اقدام به ایجاد رعب و وحشت کنند.

از سوی دیگر، کمیته اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که نظامیان صهیونیست از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون نزدیک به ۱۷۰ فلسطینی ساکن اریحا را بازداشت کرده‌اند که بیشتر این بازداشت‌ها در اردوگاه «عقبه جبر» روی داده است.

بازداشت‌های صورت گرفته از سوی نظامیان صهیونیست به ویژه در اردوگاه عقبه جبر، همراه با اعدام میدانی و آزار سازمان‌یافته بازداشت‌شدگان و خانواده‌های ایشان بوده است.

نظامیان صهیونیست طی یورش‌های خود ضمن استفاده از سلاح‌های گوناگون، به تهدید مداوم، اجرای سیاست مجازات جمعی، تخریب خانه فلسطینیان و هدف قرار دادن چند تن از افراد یک خانواده از جمله خانواده برخی شهدا اقدام کرده‌اند.

کمیته اسرای فلسطین در گزارش خود نوشته است: در میان بازداشت‌شدگان، ۲۲ کودک زیر ۱۸ سال به چشم می‌خورند که از میان آنان ۳ کودک ۱۵ ساله در بازداشت اداری هستند.

به گزارش کمیته اسرای فلسطین ۳ تن از بازداشت شدگان، حین بازداشت هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته‌اند و برخی دیگر از بازداشت‌شدگان نیز پیش از بازداشت، توسط نظامیان صهیونیست مصدوم شده‌اند.

کمیته اسرای فلسطین اعلام کرد: در آخرین موج بازداشت گسترده‌ای که در اریحا صورت پذیرفته، ۱۹ فلسطینی دستگیر شده و نزدیک به ۴۰ خانه فلسطینیان مورد یورش و تخریب نظامیان صهیونیست قرار گرفته است.

بنا به گزارش کمیته اسرای فلسطین، بازداشت فلسطینیان، یکی از ابزار‌های همیشگی و برنامه‌ریزی‌شده اشغالگران صهیونیست است که به شدت افزایش یافته است به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۰۰۰ فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند.

همچنین روز گذشته نیز، نظامیان رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در بیتونیا واقع در غرب رام‌الله در کرانه باختری یورش بردند. منابع محلی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر، از خروج دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدرسه ممانعت به عمل آوردند و ایشان را با اسلحه تهدید کردند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست با یورش به منطقه سما اریحا در شرق اریحا، خانه یک فلسطینی اهل بیت‌المقدس را تخریب کرده‌اند. همچنین نظامیان اشغالگر، خانه یک فلسطینی دیگر را در روستای ارطاس در جنوب بیت‌لحم ویران کردند. این منازل به بهانه نداشتن جواز ساخت از سوی صهیونیست‌ها ویران شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار