امیرعبداللهیان: ایران و کوبا از پیشگامان توسعه همگرایی منطقه‌ای هستند

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر رئیسی به هاوانا گفت: ایران و کوبا از پیشگامان توسعه همگرایی منطقه‌ای هستند.
کد خبر: ۵۹۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 15June 2023

امیرعبداللهیان: ایران و کوبا از پیشگامان توسعه همگرایی منطقه‌ای هستندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در آخرین مقصد سفرش به آمریکای لاتین وارد کوبا شد. وی پیش از این به ونزوئلا و نیکاراگوئه سفر و‌با مقامات دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه که رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کند، امروز (پنج‌شنبه) در توئیتی در این باره نوشت: کوبا آخرین مقصد از سفر منطقه‌ای دکتر رئیسی به آمریکای لاتین است.

وی افزود: ایران و کوبا از پیشگامان توسعه همگرایی منطقه‌ای هستند که می‌توانند فرصت حضور یکدیگر در ائتلاف‌های شکل‌گرفته در دو سوی کره‌زمین را فراهم سازند.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: تمرکز همکاری در حوزه‌های بیوتکنولوژی، فنی، پزشکی و انرژی است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه (۲۲ خرداد) در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره گفت: شاهد آغاز تور آمریکای لاتین رئیس جمهور در رأس یک هیأت عالی‌رتبه به سه کشور آمریکای لاتین هستیم. این سفر در پاسخ به دعوت رسمی به عمل آمده از رئیس جمهور و با پاسخ مثبت ایشان مواجه شد. آمریکای لاتین جزء حوزه‌های مهم مورد توجه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و ان‌شاءالله خواهد بود و این توجه افزایش خواهد یافت. در هندسی سیاسی جهان نقش آمریکای لاتین حائز اهمیت است. با اغلب کشور‌های این منطقه مواضع و دیدگاه‌های سیاسی مشترک و نزدیک به هم در ارتباط با موضوعات سیاسی و بین‌المللی داریم که به تقویت ارتباطات و همکاری‌های ایران و کشور‌های این منطقه کمک می‌کند. ظرفیت‌های اقتصادی مکمل بین ایران و کشور‌های این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه‌های صنعتی، تکنولوژی‌های های‌تک اظهار داشت: این توانمندی‌های مورد نیاز کشور‌های دوست ما در آمریکای لاتین است و فرصت خوبی را قرار می‌دهد که در همکاری برد - برد زمینه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را همپای روابط سیاسی ارتقاء ببخشد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه بهمن ۱۴۰۱ نیز سفری به نیکاراگوئه، ونزوئلا و کوبا داشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها