ما متحدیم/ مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۲۲/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: تقویت راهیان نور در دستور کار برنامه هفتم توسعه/ دفاع مقدس اوج تجلی معنویت، ایثار و فداکاری بود

همتی با بیان اینکه دفاع مقدس اوج تجلی معنویت، ایثار و فداکاری بود، گفت: ما در جنگ تحمیلی تجارب نظامی و دفاعی بسیار خوبی کسب کردیم که امروزه پشتوانه اقتدار نظامی کشورمان است.
کد خبر: ۶۰۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۶ - 17July 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: تقویت راهیان نور در دستور کار برنامه هفتم توسعه/ دفاع مقدس اوج تجلی معنویت، ایثار و فداکاری بود«حسن همتی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج ارزش‌ها و باورهای دفاع مقدس در میان نسل جوان ایرانی، اظهار داشت: بخش عمده مشکلات فرهنگی ما ناشی از کم‌کاری، سستی و سهل‌انگاری در اقدام به موقع نهادهای فرهنگی است.

همتی خاطرنشان کرد: به طور مثال در حوزه ترویج عفاف و حجاب بیش از 20 دستگاه که عموماً در حوزه فرهنگی فعال هستند وظیفه تولید آثار فرهنگی و بسترسازی لازم را دارند، اما فقط فراجا به وظایفش عمل می‌کند، این دستگاه‌ها متأسفانه به وظایف خود در زمان لازم عمل نکرده‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مشکلاتی که هم اکنون در سطح جامعه وجود دارد عموماً ناشی از انفعال و ضعف نهادها و دستگاه‌های فرهنگی است، ما با صرف برخورد پلیسی و مداخله فراجا نمی‌توانیم در حوزه فرهنگی کاری از پیش ببریم.

وی افزود: دفاع مقدس برهه بسیار حساس و ارزشمندی در تاریخ معاصر کشور محسوب می‌شود، بعید بنظر می‌رسد کشور دیگری گنجینه‌ای همانند دفاع مقدس ملت ایران را در کتاب تاریخ خود داشته باشد.

همتی با بیان اینکه دفاع مقدس اوج تجلی معنویت، ایثار و فداکاری بود، گفت: ما در جنگ تحمیلی تجارب نظامی و دفاعی بسیار خوبی کسب کردیم که امروزه پشتوانه اقتدار نظامی و مثال‌زدنی کشورمان است. اما متأسفانه ما شاهدیم این گنجینه گرانبها به خوبی مورد توجه دست اندرکاران فرهنگی کشور قرار نگرفته است و نسل جوان ما با دفاع مقدس بیگانه است.

وی افزود: انتظار داریم بخش فرهنگی ورود جدی به موضوع ترویج ارزش‌ها و باورهای دفاع مقدس و آگاهی‌بخشی نسل جوان نسبت به دفاع مقدس داشته باشد. ما در برنامه هفتم توسعه درخصوص تقویت اردوهای راهیان نور موضوعات خوبی را پیش‌بینی کرده‌ایم، اما باید ببینیم در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس چه تصمیماتی درباره این مهم اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار