یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

هم‌قطاران داعش در ایران

در وقایع و حوادث گوناگونی که پیش از ظهور منجی عالم بشریت رخ می‌دهد، نقاب از چهره منافقین کنار خواهد رفت و سره از ناسره مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱ - 23July 2023

.گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ محرم، مقتل، سر‌های بریده، بدن‌های قطعه‌قطعه شده، خنده‌های مستانه اهریمنان به گریه‌های کودکان و زنان، اسارت، شکنجه، طعنه و نیش زبان...؛ این‌ها گوشه‌ای از فجایعی است که یزیدیان در سال ۶۱ هجری قمری در قبال خاندان آل‌الله رقم زدند.

حدود ۱۴۰۰ سال است که نه‌فقط شیعیان، بلکه هر انسان آزاده با هر عقیده و مسلکی وقتی با نقل این فجایع مواجه می‌شود، بر مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش خون می‌گرید.

دستگاه ظلم بنی امیه، به اسم اسلام سر از بدن امام‌المسلمین جدا کرد و در این میان، کوفیان خیانت‌پیشه با سفاکان اموی همراه شدند تا بزرگترین جنایت تاریخ بشریت رقم بخورد.

قرن‌ها پس از این حادثه‌ی بزرگ، باز هم عده‌ای به نام اسلام صحنه‌هایی متعدد از قتل و جنایت و کشتار را در سرزمین‌های اسلامی (عراق و سوریه) رقم زدند. جنایاتی که بخش‌های کوچکی از آن در قاب دوربین‌ها ثبت و منتشر شد تا مجدداً این جمله‌ی معروف در اذهان تداعی شود که «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا».

تروریست‌های تکفیری، این یزیدیان زمان با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و تعدادی از حکومت‌های مرتجع منطقه همچون آل سعود به مردم مظلوم عراق و سوریه تاختند و در این مسیر نه‌فقط شیعه، بلکه سنی و مسیحی و هر قوم و قبیله‌ای را که با عقایدشان همراه نبود، به خاک و خون کشیدند.

تکفیری‌ها با الگوگیری از شمر و سنان، مردان بی‌گناه بسیاری را سر بریدند و به تأسی از حرمله، حتی جان کودکان را هم گرفتند. در سال ۱۳۹۴ «نورهان علی طلال العسافی» دختربچه دوساله‌ی عراقی به همراه ۱۱ تن از اعضای خانواده‌اش به دلیل حمایت این خانواده از ارتش عراق در شهر «الرمادی» به دست داعشی‌ها اعدام شد! در سال ۱۳۹۵ نیز در حمله داعش به روستای زراعیه (در شمال شرق شهر بعقوبه، مرکز استان دیاله در شرق عراق) تروریست‌های تکفیری یک کودک ۲ ساله به نام «فاطمه عزام» را به ضرب گلوله مستقیم، در آغوش پدرش کشتند.

جنایت بزرگ دیگری که تروریست‌های تکفیری رقم زدند، انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در میان کودکان گرسنه و تحت محاصره‌ی منطقه راشدین در فوعه و کفریا بود که سال ۱۳۹۶ در حین تبادل اسرا رخ داد و در این عملیات تروریستی، تعداد زیادی از کودکان سوری تکه‌تکه شدند و جان باختند؛ جنایتی که پیشتر خبر و فیلم آن رسانه‌ای شده بود و چند شب قبل نیز در برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی»، از سوی مادری سوری که دختران خود را در این حادثه از دست داده بود، روایت شد.

آن انسانی که فطرت پاک خود را حفظ کرده، عواطف پاک انسانی در وجودش زنده است، آن فردی که آزاده و فارغ از هر قید و بند شیطانی است، طبیعتاً در مواجهه با فجایع و صحنه‌های دردناکی که برای سایر انسان‌ها آن‌هم انسان‌های بی‌گناه رخ داده است، متأثر و محزون می‌شود.

این حزن و اندوه و لعن فرستادن بر مسببان فجایع و عاملان جنایات، امری طبیعی است که از هر انسان آزاده‌ای جز این انتظار نمی‌رود. حال تصور کنید که کسی تأثر ناشی از چنین وقایع دردناکی را به تمسخر بگیرد و در قالب الفاظی ناشایست، شخص غم‌دیده را تحقیر کند. برداشت انسان‌های شریف و منصف از شخصیت چنین فردی چه خواهد بود؟ آیا جز این است که آن شخص هتاک را یار و همراه و تأییدکننده‌ی عاملان جنایت بدانند؟ بعید است که جز این بتوان تصور کرد.

در همین زمینه به برنامه اخیر حسینیه معلی اشاره می‌کنیم که پس از سخنان مادر داغ‌دیده‌ی سوری درخصوص جنایت کشتار کودکان توسط تکفیری‌ها، «مهدی رسولی» مداح اهل بیت علیهم‌السلام و فرزند شهید «جواد رسولی» از شنیدن این واقعه‌ی اسفناک به‌شدت متأثر شد و ضمن تقدیر از حماسه‌آفرینی‌های مدافعان حرم در مقابله با یزیدیان زمان، نسبت به اقدامات و مواضع افرادی که حضور مدافعان حرم در کشور‌های عراق و سوریه را زیر سوال می‌بردند، انتقاد کرد؛ افرادی که با وجود آگاهی از جنایات متعدد داعش و سایر گروه‌های تروریستی در شامات و همچنین با وجود مطلع بودن از تهدیدی که از سوی داعش متوجه کشورمان بود، «میدان» را عامل ناکامی «دیپلماسی» برشمردند و پا بر خون شهدای مدافع حرم و در رأس آنان حاج قاسم سلیمانی گذاشتند.

حال، عناصر این طیف که بنا به گفته‌ی نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند، طبیعی است که ساده‌ترین انتقاد درخصوص اقدامات و مواضع نابخردانه‌ی خود را برنتابند و در همراهی با یزیدیان زمان و عاملان کشتار مردم عراق و سوریه، زبان به تمسخر فرزند شهید رسولی بچرخانند.

البته که این‌گونه اتفاقات، یادآور دوران اسف‌بار مدیریت این طیف در کشور و عیان‌کننده‌ی نفاق عده‌ای است که آبشخور فکری آنان و داعش در کاخ سفید تغذیه می‌شود.

به گفته‌ی عالمان دینی و کارشناسان مسائل مذهبی، در زمان ظهور مهدی موعود (عج) هیچ منافقی وجود نخواهد داشت؛ چرا که تا قبل از این رخداد عظیم، در وقایع و حوادث گوناگون، نفاق اشخاص منافق آشکار و سره از ناسره مشخص خواهد شد؛ آن‌گاه دیگر چنین اشخاصی نمی‌توانند با زدن نقاب دوست بر چهره خویش در کنار «ملت امام حسین (ع)» قرار بگیرند و در بزنگاه‌ها، خنجر بر حنجره این ملت بگذارند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار