استاندار کردستان:

کاهش 8.5 درصدی آمار تصادفات فوتی در کردستان

«زارعی کوشا» گفت: براساس تحلیل جدول پزشکی قانونی، آمار تصادفات فوتی ثبت شده در دو ماهه نخست امسال نسبت به میانگین کشوری 8.5 درصد کاهش یافته و این در حالی‌ است که میانگین کشوری 12 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۰۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ - 02August 2023

کاهش 8.5 درصدی آمار تصادفات فوتی در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز خرسندی از روند کاهش آمار تصادفات فوتی در استان نسبت به استان‌های کشور، اظهار داشت: براساس تحلیل سایت پزشکی قانونی کشور، استان کردستان در سال‌های 1399 و 1400  به ترتیب با افزایش 3.8 و 19.9 درصدی در جایگاه 27 کشوری قرار داشت که هم‌اکنون با وجود افزایش چشم‌گیر ترددها به ویژه پس از سال‌های کرونایی به رتبه چهارم کشور از حیث آهنگ میانگین رشد ارتقا یافته است. 

وی با اشاره به اینکه شیب رشد تصادفات فوتی در کردستان نسبت به کشور روند متوسط رو به پایین را طی کرده است، افزود: براساس تحلیل جدول پزشکی قانونی، آمار تصادفات فوتی ثبت شده در دو ماهه نخست امسال نسبت به میانگین کشوری 8.5 درصد کاهش یافته و این در حالی‌ است که میانگین کشوری 12 درصد افزایش یافته است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: به عبارتی کاهش 20 درصدی نسبت به میانگین کشته‌های جاده‌ای ایران نشان می‌هد و این روند کاهشی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در کردستان، نماد مدیریت جهادی در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان است.

وی این ارتقای جایگاه استان از 27 کشوری به سوم کشوری به لحاظ ضرباهنگ رشد مقایسه‌ای با دیگر استان‌های کشور را امیدوار کننده دانست، اما گفت: حتی یک کشته هم برای جامعه ما دردناک است و تلاش می‌کنیم‌ با تسریع در اتمام‌ پروژه‌های راه‌سازی و رفع مشکلات فنی به سمت کاهش بیشتر آمار تصادفات جرحی و فوتی حرکت کنیم.

زارعی‌کوشا بیان کرد: میانگین رشد تصادفات  منجر به فوت در کشور در سال گذشته 16.2 درصد ثبت و گزارش شده، این در حالی است که رشد کردستان 5.2 اعلام شده و در مقایسه با میانگین کشوری از ضرباهنگ 11 درصدی کاهش رشد برخوردار است.

وی براساس همین جدول استنتاج و تحلیل کرد که رشد سوانح جاده‌ای در سال 1400 در مقایسه با میانگین کشوری در کردستان 19.9 درصد اعلام شده، که این آمار در سال گذشته با ضریب  14.7 درصد روند کاهشی به 5.2 درصد رسیده است.

زارعی‌کوشا ایمن‌تر کردن تردد در جاده‌های کردستان را از برنامه‌های راهبردی دولت در استان برشمرد و تلاش شبانه‌روزی برای تزریق اعتبارات جهشی جهت سرعت‌بخشی در عملیات اجرایی کریدور شمال- جنوب را در راستای به حداقل رساندن تصادفات جاده‌ای جرحی و فوتی عنوان کرد.

استاندار کردستان اصلاح نقاط حادثه‌خیز، کنترل دقیق معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، شانه‌سازی، نصب علائم رانندگی و دوربین‌های مداربسته ثبت و کنترل سرعت غیرمجاز در جاده‌های کردستان را از عوامل تأثیرگذار در کاهش سوانح جاده‌ای منجر به فوت عنوان کرد و ابراز داشت: حتی مرگ یک نفر در جاده‌های کردستان که باعث داغدارشدن خانواده‌ها می‌شود، برای ما قابل قبول نیست و تمام تلاش خود را برای ادامه همین روند کاهشی در مقایسه با میانگین کشوری ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار