مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۳۲/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس: تسهیل اعطای مجوز به دانش‌بنیان‌ها/ سطح کیفی و توسعه دانش‌بنیان‌ها مدنظر قرار گیرد

نجم آبادی گفت: تسهیل واگذاری مجوزها اقدام خوبی است؛. اما باید به این نکته توجه شود که شاخص‌های کیفی دانش بنیان‌ها تنزل پیدا نکند.
کد خبر: ۶۱۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰ - 21August 2023
نماینده مجلس: تسهیل اعطای مجوز به دانش بنیان ها/ سطح کیفی و توسعه دانش بنیان ها مدنظر قرار گیرد«بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به مزایای قانون جهش دانش بنیان که در مجلس یازدهم به تصویب رسیده است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قبل از آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را افزایش تولید، کاهش تورم و حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان  قرار بدهد قانون جهش دانش بنیان ها را تصویب کرد.
 
محبی نجم آبادی ادامه داد: در این قانون صندوقی پیش بینی شده است که به صورت هدفمند از دانش بنیان‌ها حمایت شود و همچنین تسهیلاتی برای صادرات و بستن قرارداد با شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده است. 
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون جهش دانش بنیان برای حمایت همه جانبه از تولید به تصویب رسید و در نتیجه آن شرکت‌های دانش بنیان روز به روز در حال پیشرفت هستند. این موضوع به خوبی تاثیر مثبت این قانون در اقتصاد را نشان می‌دهد.
 
وی افزود: البته هیچ قانونی کامل نیست و اگر مشکلی در حوزه قانونی برای شرکت‌ها ایجاد شده است، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای حل مشکلات قانونی خود به کمیسیون‌های تخصصی جهش تولید مراجعه کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این موضوع که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال تسهیل اعطای مجوز در حوزه دانش بنیانها است گفت: تسهیل واگذاری مجوزها اقدام خوبی است؛ اما باید به این نکته توجه شود که شاخص‌های کیفی دانش بنیان‌ها تنزل پیدا نکند.
 
وی افزود: باید برای استانداردها و شاخص‌های کیفی اهمیت ویژه قائل بود که مبادا با شرکت‌هایی ضعیف مواجه شویم. این نکته هم در صحبت‌های مقام معظم رهبری کاملاً مشهود است.
 
محبی نجم آبادی ادامه داد: البته باید به تمام نخبگانی که توانایی و شایستگی ایجاد شرکت‌های دانش بنیان براساس استانداردهای جهانی را دارند اجازه داد که به این مهم دست پیدا کند.
 
وی افزود: واگذاری مجوز به دانش بنیان‌ها باید به گونه‌ای باشد که منجر به پیشرفت اقتصاد کشور و رشد سطح کیفی زندگی مردم شود. هنگامی که تولید کشور در مسیر صادرات قرار می‌گیرد اگر با نگاهی دانش بنیان همراه نباشد امکان رقابت در بازارهای جهانی برای کشور وجود نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/371
نظر شما
پربیننده ها