آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری:

باید مردم وجامعه را به سمت مهدویت سوق دهیم/با ظهور امام زمان(عج) عدالت وامنیت در جهان برقرار می شود

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: بحث ظهور وجود بقیه الله الاعظم، امام زمان(عج) و تشکیل حکومت جهانی، امیدی است که در دلهای همه متدینان و حتی مستضعفان جهان زنده می شود یعنی همه امیددارند روزی فرا برسدکه یک منجی، جهان را پر از عدل ودادکند.
کد خبر: ۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰ - 24June 2013

باید مردم وجامعه را به سمت مهدویت سوق دهیم/با ظهور امام زمان(عج) عدالت وامنیت در جهان برقرار می شود


مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: بحث ظهور وجود بقیه الله الاعظم، امام زمان(عج) و تشکیل حکومت جهانی، امیدی است که در دلهای همه متدینین و حتی مستضعفان جهان زنده می شود یعنی همه امیددارند روزی فرا برسد که یک منجی، جهان را پر از عدل وداد کند.

 

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: همان طور که در روایات نیز اشاره شده، با آمدن و ظهور حضرت، زمین که از فساد وتباهی پرشده، تبدیل به عدل و قسط می شود و طبیعتا وجود امام زمان(عج) در این که فضای جامعه حکومت مهدی(عج)، یک فضای همراه با آرامش، دیانت و پاکی باشد، تأثیرگذاراست.

وی خاطرنشان کرد: تعالیمی که آن حضرت با ظهورش به ارمغان می آورد و همچنین شیوه حکومت داری و روندی که حضرت پیش خواهد گرفت، همه تأثیر گذار برای ساختن افراد جامعه است یعنی تدابیری که در بخش های دینی، فرهنگی، اقتصادی و شرایط زندگی مردم از سوی حضرت اندیشیده می شود ، سمت و سویی است که آحاد جامعه را  به سمت دینداری و دین باوری سوق می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: هر مقدار، برنامه ریزی ها متعالی و تکامل یافته تر باشد، به همان تناسب جامعه از خودواکنش مثبت نشان می دهد و این درعصر ظهور حضرت اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به برخی روایات، خاطرنشان کرد: با ظهور حضرت مهدی(عج) امنیت چنان درجامعه حاکم خواهد شد که زنان بدون داشتن همراهی، می توانند فاصله شهر به شهر دیگری را حتی پیاده حرکت کنند و همچنین تعابیر و روایاتی مطرح است مبنی بر این که حضرت با آمدنش ثروت و اموال را بین آحاد مردم به طور عادلانه تقسیم می کند و این مهم یکی از شیوه هایی است که جلوی تبعیض، فساد و کینه توزی ها در جامعه را می گیرد و سبب می شود حقوق افراد پایمال نشود.

وی در تعریف « عدالت» به معنای واقعی کلمه، گفت: معنای عدالت همان گونه که حضرت علی(ع) تعبیر کردند یعنی هرچیزی را در جایگاه خودش قرار دادن و بحث تساوی با عدالت فرق می کند در واقع معنی عدالت یعنی شایسته سالاری و متناسب با جایگاه و خصوصیات افراد، به آنها مجال ومسئولیت داده شود.

مدیرحوزه های علمیه سراسرکشور خاطرنشان کرد: یقینا اگر هر کسی در غیر از پست و جایگاه خود قرار گیرد، این خلاف عدالت است اما اگر به تناسبت شایستگی، به وی مسئولیتی واگذار شود، می تواند مبنای عدالت وعدل باشد.

وی بر گسترش فرهنگ انتظار ومهدویت درجامعه تأکید کرد کرد وگفت: باید همواره سبک زندگی منتظرانه را در میان آحاد جامعه ترویج دهیم و حکومت و انقلاب اسلامی ما همان طور که امام راحل ومقام معظم رهبری اشاره می کنند، گامی است برای رسیدن به آن هدف مقدس یعنی ظهور امام زمان (عج).

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: باید کارگزاران نظام رویکرد و سمت و سویشان به سمت مهدویت و انتظار باشد و مردم و جامعه را به سمت مهدویت آماده کنند.

وی به تأثیر فراوان دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) اشاره کرد وگفت: دعا برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) این است که ماخواستار و منتظر ظهور ایشان هستیم و طبیعتا وقتی ما دعا برای ظهور حضرت می کنیم بدان معناست که از شرایط موجود در جوامع بشری و فسادهایی که رخ می دهد وتبلیغاتی که علیه دین خدا صورت می گیرد ناراضی هستیم و دل بسته ایم که با ظهور امام زمان(عج) و گسترش شعاع وجودی حضرت، دنیا پر از عدل و داد شود.

وی به خرافات وکج روی هایی که برخی افراد نسبت به ظهور امام زمان(عج) می کنند اشاره کردوگفت: بحث خرافات و عقاید منحرف باید توسط آشنایان و کارشناسان دینی برای مردم  توجیه شود. باید  این خرافات در جامعه ما ریشه کن شود و مردم متوجه شوند که این خرافات رابطه ای با دین، اعتقادات و باورهای اسلامی ندارد.

وی نقش رسانه های گروهی را در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار بسیار موثر دانست وگفت: یکی از رسالت های خطیر رسانه ها، ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار