عضو شورای جامعه روحانیت مبارز :

گناه و فساد، عامل تأخیر ظهورامام زمان(عج) است/ باید اعمال و رفتارهایمان مهدی وار باشد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ انتظار ومهدویت در جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲ - 22June 2013

گناه و فساد، عامل تأخیر ظهورامام زمان(عج) است/ باید اعمال و رفتارهایمان  مهدی وار باشد

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفرشجونی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس در تعریف« عدالت» گفت:عدالت یعنی هرچیزی را در جایگاه خودش قرار دهیم. لفظ کلمه عدالت زیباست ولی برداشت این لفظ در دنیا متفاوت است. در همه جای دنیا همه دولتها اسم عدالت را می برند ولی عملا ظلم به مردم، بلند کردن بیت المال مسلمین، فامیل بازی و رشوه خواری از اعمالشان آشکار است لذا در دنیا ادیان منتظر یک دست پاک از نسلی مطهر هستند .

وی خاطرنشان کرد: یهودیان متدین می گویند وصی حضرت موسی(ع) باید بیاید و دنیا را پر از عدل و داد کند یا مسیحیان متدین می گویند وصی حضرت عیسی باید با آمدنش دنیا را پر از عدالت کند ولی ما شیعیان و مسلمانان معتقد هستیم که حضرت ولی عصر(عج) باید ظهور پیدا کند تا دنیا پر از عدل و داد شود.

حجت السلام شجونی افزود: پیداست که همه ادیان در انتظار یک مرد الهی هستند . نه کشورهای شرقی ونه غربی هیچکدام عملا نتوانسته اند عدالتی درجامعه بشریت ایجاد کنند و اسناد و مدارکی که در کتابخانه ها موجود است حاکی از آن است که بهترین اسناد و مدارک، مدرک شیعیان و مسلمانان است یعنی قرآن ونهج البلاغه که  فقط یک شخصیت را به نام حضرت مهدی(عج) معرفی کرده است که می تواند با ظهورش جهان را سرشار از عدالت کند.

این واعظ و کارشناس مسائل دینی ومذهبی گفت: از افتخارات ائمه ما این است که همواره در سخنانشان حضرت مهدی(عج) را به عنوان ناجی و عدالتگر معرفی کرده اند. البته انحرافات و کج روی هایی نیز در دنیا پیش آمده مبنی بر اینکه عده ای منحرف خیال کرده اند مهدی در خانه شان وجود دارد یا مهدی پیش آنها آمده است که این انحرافات در جامعه بشریت وجود دارد و شیعیان باید به مبارزه با این انحرافات برخیزند.

حجت الاسلام شجونی اظهار داشت: پیامبر(ص) انتظار فرج را بالاترین اعمال دانسته و فرموده است که  اگرکسی منتظر حضرت مهدی(عج) است باید عدالتش، رفتارش، معاملاتش، سیاستش و همه چیزش معنوی، صحیح و الهی باشد و از آلودگی جامعه  و سیاهکاری دور باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید همواره دین پیامبر(ص) اسلام که همان دین مهدی(عج) است را حراست و حفاظت کنیم و درمردمداری ، مملکت داری، در ادارات، بازار،ارتش،سپاه و بسیج واقعا عدالت منش و اهل اخلاق اسلامی باشیم و هدفمان خدمت به مردم باشد.

وی به امام راحل که به تمام معنا در انتظار فرج بود، اشاره کرد وگفت: قدرت برای امام خمینی(ره) غرور نیاورد از این رو ما باید همواره مهدی وار زندگی کنیم و در انتظار فرج امام زمان(عج) باشیم. ما باید منتظر واقعی آن حضرت باشیم نه این که صرفا با جشن گرفتن و چراغ روشن کردن به انتظار فرج بنشینیم بلکه باید اعمال و رفتارمان مهدی وار باشد.

وی تصریح کرد: همه بشریت منتظر یک انسان کامل وعدالتگر هستند.ما از عدالت وانصاف امام علی(ع) و امام حسین(ع) خیلی شنیده ایم و هم اکنون منتظر حضرت مهدی(عج) هستیم یعنی کسی که به لحاظ اخلاق و رفتار شبیه امام حسین(ع) و امام علی(ع) بوده و دنیا برایش بی ارزش است و اهل انصاف و عدالت است. امیرالمومنین(ع) در تولید حریص ولی در مصرف زاهد بود. تولید وحماسه اقتصادی بدین معناست که اهل توحید و خدمت به خلق باشیم ودر مصرف نیز زاهد بوده و اسراف و تبذیر نکنیم.

شاگرد آیت الله بهجت در بخش دیگری از سخنان خود گناه ، فساداخلاقی و جنایت را عوامل به تأخیر افتادن ظهور امان زمان(عج) دانست و گفت: ظهور نکردن حضرت مهدی(ع) به خاطر گناهان ماست از این رو ما برای ظهور آن حضرت نباید اولا گناه کنیم، ثانیا دعا کنیم تا تعجیلی در ظهور آن حضرت رخ دهد و قرآن می فرماید گناه و جنایت و فساد اخلاقی، تشریف فرمایی حضرت مهدی(عج) را به تأخیر می اندازد.

وی تصریح کرد: در انتظار امام زمان(عج) نیز نبایدعجله کنیم چرا که عده ای عجله می کنند و می گویند چرا امام نیامد و ممکن است گمراهی و انحراف پیش آید. ما باید اهل عبادت و خودسازی باشیم و در عین حال منتظر باشیم و برای ظهور آن حضرت دعا کنیم و اهل عدالت وانصاف باشیم و آفات به دین را سمپاشی کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی و دینی، این آفات را ظلم به مردم، غارت کردن بیت المال مسلمانان، فامیل بازی و رشوه خواری عنوان کرد .

 این واعظ همچنین انقلاب اسلامی ایران را احیاء کننده فرهنگ مهدویت دانست و تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب و وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد گسترش و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه هستیم که باید بیشتر تقویت شود.

وی محبت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) از سوی مردم را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید در همه حال امام خود را مورد توجه قرار دهیم نه این که تنها نیمه شعبان و روز جمعه به فکر آن حضرت باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار