حجت الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

منتظران واقعی،اصول زندگی شان را بر اساس اصول انتظار تنظیم کنند/ امام شناسی مقدمه ای برای ظهور مهدی(عج) است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم فراهم کردن زمینه های ظهور امام مهدی(عج) تأکید کرد وگفت: معرفت وامام شناسی و اعتقاد به حضور مهدی (عج)، مقدمه ای برای ظهور حضرت است.
کد خبر: ۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳ - 05July 2013

منتظران واقعی،اصول زندگی شان را بر اساس اصول انتظار تنظیم کنند/ امام شناسی مقدمه ای برای ظهور مهدی(عج) است

حجت الاسلام احمد سالک در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: اگر امام شناسی درجامعه ما با قدرت بالایی هم ازبعد عملی و هم معرفتی تأمین شود، بخش اعظمی از این حضور را، جامعه پیدا می کند و زمینه ای برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی مصداق عالی و صفت بارز حضرت را « ولی عصر» عنوان کرد و گفت: وقتی نقطه اعتدال به محوریت حضرت مهدی(عج) شکل گرفت ومعرفت نسبت به امام بالا رفت، مرحله بعد مطرح می شود که آن تطبیق با مجموعه دستورالعمل های دینی از جمله دستورالعمل هایی است که ائمه اطهار ما مطرح می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تطبیق بخش های ایمانی، تقوایی وعلمی دارد و همچنین بخش دشمن شناسی وظلم ستیزی دارد و در ابعاد زندگی انسان های منتظر اثرگذار است.

حجت الاسلام سالک اظهار داشت: باید از  هرگونه اندیشه در ارتباط با شخص امام زمان(عج) و شبهاتی که ایجاد می کنند وهمچنین از مجموعه مطالبی که از تفکرات و جریانات انجمن های سیاسی که از امام بهره برداری می کنند، پرهیز کرد زیرا کسی که امام زمان(عج) را شناخته و سپس تطبیق با محتوای دین خود کرده، تسلیم افکار انحرافی نمی شود.

وی گفت: عده ای این طور اعلام می کنند که امام زمان(عج) وقتی ظهور می کند که ظلم وتجاوز تمام جهان را فرابگیرد که در این کلام که کلام حقی است ولی اراده ای باطل وجود دارد چون بایدجهان پر از ظلم وجور شودکه امام مهدی(عج) بیاید.گسترش فساد یک نوع برداشت انحرافی است.

حجت الاسلام سالک به بحث انتظار و منتظران واقعی حضرت اشاره کردوگفت: بی تردید منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) انسان هایی مومن، مجاهد، مبارز و صاحب عدالت، حکمت و شجاعت وهمچنین صاحب عفت و غیرت اند، بنابراین منتظران مهدی(عج) به عنوان سرباز اردوگاه مهدی موعود باید عمل کنند به تعبیری آنها انسانهایی  شجاع و مبارزی هستند که از مسئولیت فرار نمی کنند.

وی افزود: منتظر واقعی کسی است که از قرآن و اسلام دفاع کند چرا که مهدی(عج) وقتی ظهور کرد مجری قرآن خواهد شد و دستورات رسول خدا و دین اسلام را عملیاتی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که ما بر اساس برهان های متعدد، بستر فعالیت حکمت عدل مهدی(عج) را رقم می زنیم مثل برهان فطرت و برهان عقل که نشان می دهد که علاوه بر این که حضرت مهدی(عج)حضور دارند، در عین حال مصلح کل  و منجی هستند و آینده پرامیدی را نوید می دهند.

و به دیدگاه های ادیان مثل مسیحیت، یهود ، زرتشت واهل سنت نسبت به حضرت مهدی(عج) اشاره کرد وگفت: بالاتفاق علمای بزرگ و دلسوز ادیان ابراهیمی دنبال این مسأله هستند که بالاخره شخصی به نام حضرت مهدی(عج) می آید  وجهان را پر از عدل ودادمی کند.

وی به واقعه غدیرخم اشاره کرد وگفت: در واقعه  غدیر، پیامبر(ص) راجع به ویژگی های حضرت علی(ص) مفصل صحبت کرد و سپس بحثی راجع به حضرت مهدی(عج) مطرح کرد و 7 جمله به زبان آورد که 4 جمله راجع به حکومت عدل مهدی و 3 جمله نام مبارک آن حضرت را بر زبان جاری کرد.

وی در ادامه افزود: ماجرای غدیرخم خیلی بحث مهم وتاریخی است ، بنابراین منتظران بویژه شیعیان باید اصول زندگی شان را بر اساس اصول انتظار تنظیم کنند.

نظر شما
پربیننده ها