یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

وحدت عامل مایوس کردن دشمن

امروز که دشمنان ملت ایران و کشورهای اسلامی بر طبل تفرقه می‌کوبند، ملت‌های مسلمان باید با هوشیاری، همبستگی و اتحاد خود دشمنان را از کرده خودشان مایوس کنند.
کد خبر: ۶۱۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۱ - 03October 2023

......گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در برابر دسیسه‌های مختلف دشمنان ایستادگی کرده است.

از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس تا تحریم، ترور، تهدید و فتنه‌های دشمنان در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۷۸ و ۱۴۰۱ که با جنگ اقتصادی و ترکیبی دشمن شروع شد و این توطئه با تمرکز بر مساله زن در جامعه ایرانی ادامه پیدا کرد و امروز ترکش‌هایش همچنان خود را نشان می‌دهد.

دشمنان این آب و خاک در ادامه خصم خود با دامن زدن به اختلاف‌های قومی و مذهبی مخصوصا در استان سیستان و بلوچستان که دارای تنوع قومی است به دنبال برهم زدن وحدت و آرامش مردم این خطه هستند. آنها آنقدر از مقاومت و بصیرت مردم ایران زبون و خسته شده‌اند که با دست به دامن شدن به تفاوت‌های جنسیتی، موضوع زن و قومیت به دنبال ضربه دیگری به جمهوری اسلامی هستند تا با تفرقه افکنی مصادره به مطلوب کنند.

چهل و اندی سال گذشت اما هنوز دشمنان از خواب خرگوشی خود بیدار نشدند تا به این واقعیت برسند که مردم ایران  همواره در برابر توطئه و دسیسه آنان هوشیارند و در بزنگاه‌های مختلف کشور با اتحاد و همبستگی شانه به شانه همدیگر در عرصه‌های مختلف کشور حضور پررنگ دارند.

البته مردم ایران امروز با تجربه‌ای که از دشمنی استکبار دارند به این درک رسیده‌اند که هر جریانی که بخواهد روی نقاط اختلاف کشور کار ‌کند در مسیر پازل دشمن قرار می‌گیرد و امنیت ملی و همبستگی ملی را دچار آسیب می‌کند؛ بنابراین در کنار آنان مسوولان هم نباید اجازه دهند بدخواهان و معاندین نظام آسیبی به سرزمینمان بزنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این‌باره با بیان اینکه «آمریکا و صهیونیستها و مستکبران عالم، نه به شیعه علاقه‌مندند و نه به اهل سنت؛ با هر دو دشمن‌اند» به وضعیت گروه‌های مقاومت اشاره می‌کنند که «در لبنان با حزب‌الله شیعه همان‌قدر دشمن‌اند که در فلسطین با حماس و جهاد سنی؛ آنها با اسلامی که در مقابل زور بایستد، در مقابل استکبار بایستد، در مقابل غارت منابع طبیعی ملت‌ها بایستد و حق خود را مطالبه کند، مخالف‌اند؛ برای آن‌ها شیعه و سنی معنا ندارد.»

در این میان، ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران در اعلام هفته وحدت برای وحدت بین فِرَق اسلامی و همچنین ایجاد وحدت و برادری عملی بین برادران، می‌تواند الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد.

ایشان همچنین تاکید کردند: ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی همواره از ابزارهای مورد استفاده‌ دشمنان ملت‌های مسلمان بوده است تا موارد اشتراک و اتحاد را کم‌رنگ کنند، امّا جمهوری اسلامی از اوّلین روز در مقابل این توطئه ایستاده است؛ توطئه‌هایی که در طول سال‌های گذشته ناشی از تغییر شرایط سیاسی و بین‌المللی و منطقه‌ای، ابعاد جدیدی به خود گرفته است. به تعبیر رهبر انقلاب، «دشمن مکار بر آن است که با افروختن آتش جنگ‌های خانگی میان مسلمانان، انگیزه‌های مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف کشانده، رژیم صهیونیستی و کارگزاران استکبار را که دشمنان حقیقی‌اند، در حاشیه‌ امن قرار دهد. راه‌اندازی گروه‌های تروریستی تکفیری و امثال آن در کشورهای منطقه‌ غربِ آسیا ناشی از این سیاستِ غدارانه است. این هشداری به همه‌ ماست که مسئله‌ اتحاد مسلمین را امروز در صدر وظایف ملی و بین‌المللی خود بشماریم.»

بنابراین مردم و مسئولین باید در این راستا با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید بیشتر از قبل هوشیار و مراقب باشند چون دشمنان این سرزمین هرگز بیکار نخواهند نشست و ملت‌های مسلمان با اتحاد و همبستگی دست پنهانشان را باید برای جهانیان رو کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها