یادداشت/ پوریا کریم‌پور

تشییع باشکوه قهرمانان دفاع مقدس با عنایت حضرت زهرا (س)

تلاقی مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با تشییع شهدای پرافتخار دوران هشت سال دفاع مقدس، بیانگر عنایت خاص این بانوی بی‌همتا برای جلب توجهات مردم ایران به مسیر شهداست.
کد خبر: ۶۳۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۷ - 18December 2023

تشییع باشکوه قهرمانان دفاع مقدس با عنایت حضرت زهرا (س)گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- پوریا کریم‌پور؛ روز گذشته پیکر مطهر ۱۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس خیابان‌های تهران را معطر از عطر دفاع مقدس کرد، قهرمانانی که مظلومانه به شهادت رسیدند و عزت، شرف، اخلاص، ایمان و ایثار را به منصه ظهور رساندند. کسانی که ماحصل رشادت و حماسه‌ آفرینی‌شان امروز در عملیات طوفان‌الاقصی متجلی شده است.

جامعه‌ای همچون جامعه ایران که سبقه یکتاپرستی‌اش به هزاره‌های پیش از اسلام برمی‌گردد، قطعاً معنویت اجتماعی را همواره یک رکن تمدنی برای خود می‌داند، به خصوص که با ورود اسلام عزیز و مکتب اهل بیت (ع) عاشورای حسینی در تار و پوت این ملت ریشه دوانده است. درگیری نسبت به مسائل و مصائب مادی گرچه در مواقعی سبب غفلت از مسیر شهدا می‌شود، اما ذات انسان ایرانی با یکتاپرستی، حق‌پرستی، عشق به مکتب امام حسین (ع) و مقابله با استکبار عجین است و هیچ‌گاه پیمان با شهدا را نمی‌شکند.

دیروز شاهد یکی از باشکوه‌ترین مراسمهای تشییع شهدا در ادوار مختلف بودیم، در این مراسم معنوی باشکوه مسئولان کشوری و لشکری از عالی‌ترین سطوح تا سطوح میانی‌ از جمله رئیس جمهوری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر کشور و .... حضور پیدا کردند تا از وجود فضای معنوی حاکم در خیابان‌های محل برگزاری مراسم توشه راهی برای ادامه مسیر خدمت‌رسانی جمع‌آوری کنند.

مهم‌ترین نکته در این مراسم مرتفع ساختن نیاز معنوی جامعه است که به خوبی این مهم رقم می‌خورد، در تشییع شهدای غواص که اواخر دهه نود صورت پذیرفت، امام خامنه‌ای فرمودند: جامعه ایرانی امروز نیاز مبرمی به معنویت داشت که شهدای غواص با حضور به موقع خود این نیاز ملت ایران را مرتفع ساختند. امروز که تهاجم فرهنگی، فکری و عقیدتی دشمن در اوج خود قرار دارد، نیاز ملت به شهدا در اوج خود قرار داشت که شهدا با حضور دیگر این نیاز را مرتفع کردند.

با برگزاری مراسم تشییع شهدا در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) عنایت این بانوی بزرگوار با حضور شهدا به ملت ایران بیش از پیش هویدا می‌شود، درواقع تداخل مراسم شهادت صدیقه کبری (س) بیانگر عنایت خاص این بانوی بی‌همتا برای جلب شدن توجهات افراد جامعه به مسیر شهداست. این نتیجه‌ای اقرارآمیز نیست، بلکه واقعیاتی است که روز گذشته در کف خیابان‌های تهران رقم خورد و شکوه و عظمتی بی‌نظیر از مراسمات تشییع شهدا را متجلی ساخت.

امید است نهادهای فرهنگی و متولیان امور فرهنگ و هنر و رسانه کشور این فرصت‌های بی‌نظیر را قدر بدانند و با سرمایه‌گذاری صحیح و مناسب برای بهره‌برداری از چنین ظرفیت‌های عظیمی در حوزه فرهنگ بهره ببرند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها