سردار فضلی خبر داد:

راهیابی بیش از 20 هزار اثر به جشنواره ره آورد سرزمین نور/ اعزام حدود 400 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: علاقمندان بسیاری برای شرکت در جشنواره ره آورد سرزمین نور آثاری را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که تا به امروز بیش از 20 هزار اثر به این جشنواره راه یافته است.
کد خبر: ۶۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ - 27December 2015

راهیابی بیش از 20 هزار اثر به جشنواره ره آورد سرزمین نور/ اعزام حدود 400 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پنجمین نشست شورای سیاست گذاری جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که امروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با تقدیر و تشکر از عملکرد مسئولان این جشنواره گفت: امسال اختتامیه سیزدهمین دوره آن در حالی برگزار می شود که پنج سال قبل اختتامیه این جشنواره به مدت یک روز در تهران برگزار می شد اما بعد از هشتمین دوره این جشنواره، شاهد اجرای اختتامیه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بودیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره بزرگترین جشنواره مردمی کشور است و بیشترین آثار جشنواره ها را دارد، افزود: تا به امروز بیش از 20 هزار اثر به این جشنواره راه یافته است و این در حالی است که بیش از 9 هزار اثر در استان ها به دلیل نداشتن شرایط لازم، از گردونه رقابت حذف شده اند.

سردار فضلی بیان داشت: جشنواره سرزمین نور یکی از جشنوارهای تاثیر گذار فرهنگی کشور و یک کار فرهنگی اثر گذار برای مردم با نگاه انقلابی است و اگر یک هنرمند در این جشنواره به بلوغ برسد قطعا مسئولان جشنواره  منشا معرفی آن هستند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی در جشنواره سرزمین نور تشکیل شده، از وجود قرارگاه مشترک با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ضرورت تشکیل این قرارگاه، تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور در میان دانش آموزان بوده و به همین دلیل موضوع راهیان نور همیشه برای وزیر آموزش و پرورش اهمیت زیادی داشته است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج خاطر نشان کرد: در گذشته اعزام کاروان های راهیان نور فقط در یک بازه زمانی مشخص صورت می گرفت و در سرپل ذهاب فقط تعدادی از زائران حضور پیدا می کردند اما در سال های اخیر راهیان نور در طول سال برگزار شده که امسال نیز افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال غرب کشور با حضور 20 هزار زائر راهیان نور در ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه برگزار شد.

وی با اظهار این مطلب که راهیان نور همیشه جزء مطالبات مردم بوده و به عنوان نیاز فرهنگی بی بدیل در مقابله با جنگ نرم محسوب می شود، عنوان کرد: امسال بیش از یک میلیون دانش آموز از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید می کنند که تا به امروز بیش از 400 هزار دانش آموز از سرزمین های نور دیدن کردند.

سردار فضلی تاکید کرد: چندی پیش زائر سرای بین راهی در استان چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسیده که ظرفیت میزبانی از یک هزار زائر راهیان نور را دارد.

وی افزود: جشنواره سرزمین نور در هرچه بیشتر مردمی کردن راهیان نور تاثیر فراوانی دارد و این جشنواره یکی از بخش های محدودی بوده که امروز به پویایی رسیده لذا باید کمک کرد که این نگاه آرمانی باقی بماند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار