امام جمعه مشهد:

ایران به رئیس‌جمهوری مثل شهید رئیسی نیاز دارد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: کشورمان رئیس‌جمهوری مثل رئیسی عزیز می‌خواهد. به دنبال کسی بروید که خصوصیات شهید جمهور را در او احتمال بدهید و اگر از کسی چنین رویه و رویکردی نمی‌بینید، به سراغش نروید.
کد خبر: ۶۷۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ - 14June 2024

ایران به رئیس‌جمهوری مثل رئیسی عزیز نیاز داردبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن یادآوری آیه ۱۵۴ سوره مبارکه بقره (وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ/ و به آنها که در راه خدا کشته می‌شوند مرده مگوئید، بلکه آنها زندگانند ولی شما نمی‏‌فهمید) که در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد اشاره واقع شد، طی سخنانی اظهار داشت: این فراز نورانی از کلام‌الله مجید مورداستقبال ایشان قرار گرفت تا اشاره روشن به فلسفه شهادت شهدای خدمت باشد. خداوند عالم در این آیه، تصریح دارد تا مردم، کسانی را که در راه خدا کشته می‌شوند، مقتول خطاب نکنند، زیرا آنها زنده هستند و درک آن از عهده بیشتر افراد خارج است.

وی با بیا اینکه انسان‌ها نمی‌توانند حیات انسانی را که در راه خدا کشته شده است را درک کنند، در تکمیل صحبت خود افزود: این مسلم است، اما ذکر «لاتَشعُرون» در لفظ جمع، اشاره به این حقیقت دارد که اکثریت مردم متوجه این موضوع نمی‌شوند به بیان دیگر؛ مقصود از این حیات هم زندگی برزخی نیست که اینها نیز همچون سایر متوفیان پس از مرگ راهی حیات برزخی شوند بلکه، این حیات خیلی خاص و ویژه است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مقصود از این زندگی، زندگی جریانی شهداست که مؤلفه‌ها، شاخصه‌ها و خصوصیات زندگانی آنها تبدیل به یک نوع جریان زنده و جاوید می‌شود که بعداً شخصیت هر انسانی در زندگی خودش براساس آن سنجیده می‌شود. بر همین اساس؛ شهدای خدمت و در رأس همه آنها شهید مظلوم مرحوم آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به شهادت رسیده‌اند و شاخص‌های سیره شهید رئیسی همچنان در این کشور زنده است. 

وی با بیان اینکه نباید از شخصیت آیت‌الله رئیسی اسطوره ساخته شود، تأکید کرد: اینکه بگویند مرد خوبی بوده، مهربان بوده، برخورد نرم با محرومان داشته، بله البته که همه اینها بوده، اما به موازات این، شهید رئیسی مرد کار و جهاد بود. او می‌دوید و تلاش می‌کرد و افزون بر همه اینها، شهید رئیسی مرد مدیریت هم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین عنوان کرد: در جریان شهادت شهید جمهور، نباید بگذاریم دو اتفاق بیفتد: یکی اینکه در سایه اسطوره سازی، شخصیت مدیریتی آیت‌الله رئیسی زیر سؤال برود و دوم اینکه دولت سیزدهم ناکارآمد جلوه کند. برادران عزیز و خواهران گرامی، دیروز سرپرست ریاست جمهوری به مشهد آمد و ۱۰۹ پروژه عمرانی را افتتاح کرد. وقتی در طول سه سال، ۱۰۹ پروژه اعم از نیروگاه برق، کارخانه فولاد و تصفیه خانه بی نظیر کشور در چرمشهر به بهره برداری می‌رسد، اینها نشانه مدیریت است، چون رئیسی مرد کار بود. در این میان یک عده هستند که مدام می‌گویند رئیسی مهربان بود، مردم‌دار بود، آغوش باز به روی مستضعفان داشت. بله همه این‌ها بود، اما نشانه‌های کار آقای رئیسی را هم ببینید. بعضی در سخنان خود می‌گویند سه سال دولت سیزدهم. کدام سه سال؟ این دوره ریاست جمهوری به اندازه هشت سال برکات داشت.

وی یادآور شد: اینکه بگویند آقای رئیسی خودش خوب بود، اما اطرافیانش در دولت پای کار نبودند، این سخن؛ توهین به یک عده مجاهد است چراکه کار ایشان با همین دولت بود. شخصیت شهید رئیسی از اساس طوری بود که اگر کسی نمی‌توانست مثل خودش باشد، از او عقب می‌ماند. این وزرا و مدیران دولت سیزدهم جهاد و فعالیت کردند. ۱۰۹ پروژه در این استان اگر تلاش مدیران دولت نبود و سلطه عظیم بر پیگیری توسط شهید رئیسی وجود نداشت، شکل نمی‌گرفت.

علم‌الهدی با بیان اینکه با یک چنین خصوصیاتی یاد و نام شهید رئیسی زنده می‌ماند، در ادامه عنوان کرد: این زندگی نه به معنی زندگی برزخی بلکه به معنای مدیریت مسلط و جامع نسبت به همه جریانات از حوزه اجرا تا پیگیری است. او ماندگار شد، چه به خاطر خودش و چه با انتخاب عوامل مجاهد و خستگی‌ناپذیر و به کارگیری نیرو‌های متعهد در تراز خودش. حالا با شهادتش این آقا تبدیل شد به جریان. اگر رئیسی جریان است،‌ای مردم! شما نیز پی همین جریان را بگیرید و کسی را به کار بگیرید که بتواند همانطور اخلاص داشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری گفت:‌ای مردم، آدم‌ها را با اطرافیانشان بشناسید. شما بصیرت دارید. چهل سال از این انقلاب می‌گذرد. شما نیاز به قیّم ندارید که کسی پیدا بشود به شما بگوید به فلانی رأی بدهید و به فلانی نه. این کشور رئیس جمهوری مثل رئیسی عزیز می‌خواهد. به دنبال کسی بروید که خصوصیات شهید جمهور را در او احتمال بدهید و اگر از کسی چنین رویه و رویکردی نمی‌بینید، به سراغش نروید. این شما هستید که می‌توانید سرنوشت جامعه خود را رقم بزنید تا یک رئیسی دوم بیاید و این جریان خدمت را با قوت و قدرت ادامه بدهد. 

امام جمعه مشهد در پایان خطبه‌های این هفته نمازجمعه تأکید کرد: بصیرت شما مردم، مشکلات این کشور را در هر برهه و بحران حل خواهد کرد. در طول این ۴۵ سال، هر جا شما در وسط صحنه بودید، نه تنها مشکلات ایجاد نشدند بلکه چالش‌ها نیز حل و فصل شد.‌ای مردم، آن روز که امام خمینی (ره) چشمان مبارک خود را بست و گفت با اطمینان خاطر از این دنیا می‌روم، فقط یک توصیه داشت که مخاطب آن هم مردم بود. ایشان فرمود نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و با این سخن مسئولیت را بر دوش شما گذاشتند. حالا اگر خلاف این رقم خورد، چطور می‌خواهیم در قیامت پاسخگوی امانت امام راحل باشیم؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها