سردار اثباتی:

صیانت از منافع ملی به عهده قلم است/ انقلاب اسلامی محتوای ادبیات داستانی را تغییر داد

همیشه و در همه حال حفظ و حراست از منافع ملت‌ها و صیانت از منافع ملی بر عهده قلم بوده و خداوند نیز در قرآن کریم به قلم قسم خورده است.
کد خبر: ۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳ - 24November 2013

صیانت از منافع ملی به عهده قلم است/ انقلاب اسلامی محتوای ادبیات داستانی را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار بهروز اثباتی دبیر دومین جشنواره دو سالانه کتاب مقاومت (جایزه ادبی شهید آوینی) در اختتامیه این جشنواره که در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره تلاشی است که بنیاد روایت به نمایندگی از سازمان بسیج مستضعفین انجام میدهد، اظهار داشت: ادبیات مقاومت بسیار دیرپاست و ریشه در تاریخ دارد؛ این ادبیات در همه جوامع بوده، هست و خواهد بود.

سردار اثباتی با تاکید بر اینکه هیچ جمع انسانی نمی تواند مقاومت را نفی کند، بیان کرد: هر کجا که جامعه بشری شکل گرفته و منافعی در آن جامعه متصور شده کسانی بودهاند که چشم طمع به منافع آن جامعه داشتهاند و در درون آن جامعه نیز کسانی بودهاند که در برابر حمله غاصبان و منفعت طلبان عکس العمل نشان داده و مقاومت کردهاند.

وی افزود: امروز اتفاقات بزرگی در سطح منطقه افتاده است؛ بنابر تصور عدهای این اتفاقات را جنگ رقم زده و جنگ آن را پیش خواهد برد. اما همیشه و در همه حال، حفظ و حراست از منافع ملی بر عهده قلم بوده است، خداوند به قلم قسم خورده و صیانت منافع ملی نیز به عهده قلم است.

دبیر دومین جشنواره دو سالانه کتاب مقاومت، با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر ادبیات داستانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در فرم ادبیات داستانی و تکنیک آن تاثیر چندانی ایجاد نکرده است، اما محتوای این نوع ادبیات را به شدت تغییر داده است.

سردار اثباتی با بیان اینکه امام خمینی بارها از انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب فرهنگی یاد کردهاند، بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز هدف اصلی انقلاب را تمدن سازی فرهنگی و بر صدر نشاندن فرهنگ اسلامی دانستهاند.

وی برگزاری 4 دوره کنگره شعر مقاومت را باعث شناساندن این نوع شعر به جهانیان دانست و گفت: برگزاری این کنگرهها باعث شد این نوع کارها را به بهترین شکل به مخاطبان معرفی کرده و از خالقان این اشعار تقدیر کنیم. در حال حاضر نیز کشورهایی مانند موریتانی، لبنان، مصر و یمن نیز خواستار برگزاری پنجمین کنگره در کشورهایشان هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار