کردستان به وقت انتخابات

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز هشتم تیرماه در استان کردستان آغاز شد و شور و شوق انتخاباتی مردم در دیار اختيارالدينی‌ها برای شرکت در این عرصه سرنوشت‌ساز دیدنی است.
کد خبر: ۶۷۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱ - 28June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، انتخابات چهاردهین دوره ریاست جمهوری ساعت ۸ صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد البته وزیر کشور این اختیار را دارد که در صورت صلاحدید زمان رای‌گیری را تمدید کند.

همراه داشتن شناسنامه و یا کارت ملی هوشمند اولویت مهم در این دوره از انتخابات است براساس تصمیم‌گیری صورت گرفته شناسنامه‌ها ممهور نمی‌شوند. متولدین ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی در انتخابات شرکت کنند.

ساعت به وقت ۷ و ۴۵ دقیقه وارد مسجد جامع دارالاحسان سنندج می‌شوم کار رای گیری هنوز شروع نشده است؛ اما حیاط مسجد شلوغ است از پیر و جوان رای اولی‌ها تا سن و سال کرده‌ها که یدی طولی در حضور در میدان سیاسی دارند از همان دقایق آغازین براساس تکلیف به میدان آمده‌اند.

پیرمرد که در دقایق آغاز شروع اخذ رای گیری خود را به مسجد دارالاحسان رسانده است بعد از اینکه به قول خودش تکلیف اش را در قبال شهدا ادا کرد می گوید: علی بخش امجدیان هستم و بخاطر خون شهدا و میهن و بخاطر ابروی ملتم در انتخابات شرکت کرده ام.

وی افزود:‌ از اینکه می توانم در تعیین سرنوشت و آینده کشور تاثیرگذار باشم خوشحال هستم از همه ملت ایران می خواهم شرکت در انتخابات را به عنوان یک تکلیف شرعی بدانند و از فرصتی که می توانند در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای آب خاکشان داشته باشند بهره بگیرند.علی بخش خطاب به رییس جمهور آینده هم گفت:‌ از دولت آینده و شخص رییس جمهور می خواهیم قدرت را در خدمت به کشور و مردم استفاده کند و خود را در برای همه ما مسئول بدانند.وی گفت: مردم ما در سختی و مشکلات اقتصادی هستند وضعیت اشتغال جوانان باید سامان داده شود در این راستا با الهام از منویات رهبری و وفاداری به خون شهدا برای رفع مشکلات و آبادانی کشور برنامه داشته باشد.

کردستان به وقت انتخابات
وفا باغبانی هم در باره دلیل مشارکت خود در انتخابات و انتظاراتی که از رییس جمهور آینده دارد می گوید: وظیفه داشتیم حضور پیدا کنیم اگر خود را مسلمان می دانیم و به اسلام و قرآن اعتقاد داریم همه باید احساس تکلیف کنیم. این نخستین حضورم در عرصه انتخابات نبوده و قطعا اگر عمری به دنیا داشته باشم بازهم در انتخابات حضور پیدا خواهم کرد.از رییس جمهور آینده انتظار داریم که مرد میدان باشد پشت میز ننشیند و با حضور میدانی در نقاط مختلف کشور دردها و مشکلات را از نزدیک ببیند و براساس توانایی و ظرفیت‌ها برای رونق و توسعه کشور تلاش کند.امروز مهمترین مشکل در کشور ما اقتصاد و اشتغال است، جوانان تحصیلکرده زیادی بیکار هستند نبود اشتغال موجب شده جوانان ما با آسیب‌های مختلف گرفتار شوند امروز نیازمند رییس جمهوری هستیم که با قدرت در عرصه داخلی و خارجی بتواند برای ملت کار کند.وی با بیان اینکه امروز تنها منبع درآمدی خیلی از خانواده ها یارانه است، گفت: نبود توان اقتصادی به خانواده ها فشار آورده مردم نیاز به نگاه ویژه و تلاش در راستای رفع مشکلات دارند کسی که چنین مسئولیت بزرگی را قبول می‌کند در برابر کل ملت مسئول است.

کردستان به وقت انتخابات

خبات یوسفی هم که به همراه همسرش در انتخابات حضور پیدا کرده و می گوید: مهمترین هدف من برای شرکت در انتخابات ادای تکلیف و انجام وظیفه در قبال کشورمان است.قطعا این حضورهاست که ضامن حفظ نظام و کشور ما بوده و همه باید حضوری آگاهانه و پرشور در انتخابات داشته باشیم.امروز به همراه همسرم در همین دقایق اول شروع اخذ رای گیری در این شعبه حضور پیدا کردیم و ضمن انجام وظیفه خود از دیگران هم می خواهیم با مشارکت خود زمینه را برای انتخاب رییس جمهوری که بتواند در عرصه های مختلف تاثیرگذار و دارای برنامه است را انتخاب کنند.
 
شرکت در انتخابات ضامن اقتدار و امنیت کشور است . همانطور که خداوند در قرآن می فرماید سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهم مگر خودشان در این تغییر سرنوشت سهیم باشند.ما در این آب و خاک زندگی می کنیم و نسبت به آن وظیفه مند هستیم اگر خواهان توسعه و رفع مشکلات هستیم حضور در چنین عرصه های سرنوشت سازی را باید به عنوان یک اصل مهم مد نظر قرار دهیم.انتظار داریم رییس جمهور آینده هم درد مردم را بداند و نقاط محروم و قشر نیازمند را که نیاز به توجه ویژه دارند ببیند و برای رفع مشکلات با تمام توان به میدان بیاید.

کردستان به وقت انتخابات
 حاجی حسین دیگر فردی است که امروز در همان دقایق نخست شروع انتخابات پای صندوق اخذ رای آمده است می گوید: آمده ام تا وظیفه شرعی خود را انجام دهم و انتظار دارم رییس جمهور آینده رییس جمهوری مانند شهید جمهور باشد و در مسیر خدمت به مردم از تمام وجود مایه بگذارد.ما به عنوان یک ایرانی به وظیفه خود عمل کرده ایم و فردی که زمام دولت آینده را برعهده می گیرد باید با خدمت صادقانه، جهادی، مردم داری، صداقت و بهره گیری از ظرفیت های داخلی قدردان تک تک قدم هایی باشد که امروز مردم بر می دارند.وی افزود: رییس جمهور آینده در برابر همه کشانی که امروز در انتخابات حضور پیدا می کنند مسئولیت دارد و باید برای آینده کشور و مردم برنامه داشته باشد.وی از همه مردم به ویژه مردم فهیم کردستان خواست با مشارکت در انتخابات وظیفه شرعی خود را انجام دهند و گفت: همه باید در میدان حضور پیدا کنیم و عرصه به این مهمی را خالی نگذاریم.

کردستان به وقت انتخابات
در کنار همه اقشار و افرادی که قصد حضور در انتخابات هشتم تیرماه جاری را دارند، افرادی هستند که رای اولی خوانده می‌شوند، افرادی که افزون بر مشارکت، نقش جدیدی برای نظارت بر این مشارکت ملی ایفا می کنند.
محمدی به عنوان یک رای اولی هم می گوید: اگر ما حضور نداشته باشیم و افراد اصلح و مورد تایید خودمان را انتخاب نکنیم، افرادی هستند که وارد عمل شده و سکان تاثیر گذاری بر صحنه ها و میدان های حساس در ایران اسلامی را به دست می گیرند.وی افزود: امروز هر انتخاب ما رای به نظرات و ایده هایی است که در آینده کشور تاثیر مستقیم دارد و مدیریت و اداره کشور در سال های پیش رو در این انتخابات رقم خواهد زد.وی تصریح کرد: پیشترفت بیش از پیش کشور نیاز به این مشارکت ها دارد رییس جمهور آینده هم باید به فکر مردم باشد و بستر رفع مشکلات را فراهم سازد.وی توجه به نظام آموزشی را از خواسته ها و مطالبات هم سن و سال های خود از رییس جمهور آینده بیان کرد و گفت:‌ نظام آموزشی واقعا نیاز به تحول دارد در این راستا دولت آینده باید خود را مسئول بداند و اقدامات لازم صورت بگیرد.وی ضمن دعوت از تمام رای اولی ها برای مشارکت در این عرصه حساس و سرنوشت ساز اذعان کرد: عدم مشارکت در انتخابات و تحریم آن تنها به زیان کشور و ملت خواهد بود همه باهم برای آینده کشور باید حضور پیدا کنیم.

کردستان به وقت انتخابات
ماموستا فرجی از علمای اهل سنت در سنندج می‌گوید: انتخابت از عرصه‌های سرنوشت‌ساز و مهم در کشور است و همه باید با حس تکلیف در میدان حضور پیدا کنند.انتخابات شور آفرینی و عزت آفرین و موجب سربلندی هر کشوری می‌شود افزود: انتخابات در بعد داخلی و خارجی می تواند عزت آفرین و اقتدار آفرین باشد.این عالم اهل سنت با تاکید براینکه همه باید با احساس مسئولیت پای صندوق های رای بیایند عنوان کرد: مردم با حضور پر شور در انتخابات به وظیفه شرعی خود عمل کنند و رییس جمهور آینده هم قدرشناس این مشارکت باشند و به وظیفه خود در قبال ملت عمل کنند.وی اذعان کرد: امروز کشور ما نیاز به رییس جمهوری مقتدر و شجاع دارد که بتواند در عرصه داخلی و خارجی بستر توفیق و رشد کشور را فراهم و با برنامه‌ریزی مشکلات و تنگناهای موجود را سامان ببخشد.
 
کردستان به وقت انتخابات
 
بدون شک شرکت مردم در انتخابات مانند سنگری مستحکم سرنوشت ملت و کشور را از هر آسیبی مصون می سازد. حضور مردم پای صندوقهای رأی بارز‌ترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه‌ی انقلاب و کشور است. یکی از برکات مهم حضور مردم در صحنه‌ انتخابات نمایش پشتوانه‌ مردمی نظام است این حماسه های حضور در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و اقتدار کشور تأثیر بی‌نظیری دارد. یعنی هیچ چیزی، هیچ ابزار قدرتی به اندازه‌ی حضور مردم، قدرت‌افزا برای کشور نیست. حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللی اقتدار آفرین و ابهت بین‌المللی را بیش از پیش تحقق می بخشد.امروز مردم ایران و خاصتا مردم کردستان با حضور تاثیرگذار و دشمن شکن خود حماسه بزرگ دیگری را خلق خواهند کرد که موجب خوشحالی دوستان ایران و خشم دشمنان خواهد بود.
 
مردم بار دیگر ثابت می کنند بیدار هستند و پُرانگیزه‌ و با اقتدار در عرصه های سرنوشت ساز حضوری تاثیرگذار دارند و نقش خود را در پازل تصمیم گیری و تصمیم سازی های کشور به خوبی ایفا می کنند.انگشت اشاره کردستانی ها امروز در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۴ شعبه ثابت و مابقی سیار رنگ انتخاب به خود خواهد گرفت و با انتخابی هوشمندان و آگاهانه مسیر توسعه و آبادانی استان را تسهیل می بخشند.

انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار