باهنر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس: 

کابینه دولت باید از جریان‌ها و اشخاص کارآمد تشکیل شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: رییس جمهور منتخب باید از جریان‌ها و اشخاص مختلف و کارآمد در کابینه‌اش استفاده کند.
کد خبر: ۶۷۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۴ - 14July 2024

«محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با توجه به اتفاق تاسف باری که برای آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی افتاد و انتخابات ریاست جمهوری در فرصت بسیار کوتاهی برگزار شد شاهد حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای بودیم.

کابینه دولت باید از جریان‌ها و اشخاص کارآمد تشکیل شود

باهنر با تاکید بر نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در حضور با شکوه در انتخابات نقش بی بدیلی داشتند تا مردم بتوانند با حضور در انتخابات سرنوشت خود را تعیین کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: در هر دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری ۵۵ میلیون رای به صندوق‌های رای ریخته شد و این رکورد بسیار خوبی برای کشورمان بود. در مرحله دوم نزدیک به ۵۰ درصد صاحبان حق رای در انتخابات مشارکت کردند؛ البته این برای ما افتخارآمیز است و کشور‌های دوست و دشمن روی آن حساب می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات بر بسیاری از مسائل جامعه از جمله تحریم‌ها تاثیرگذار است، تصریح کرد: اگر دشمن تصور می‌کند که  این تحریم‌ها مردم ایران را از پای در می‌آورد و فاصله بین حاکمیت و مردم را زیاد می‌کند، اما در واقعیت دیدند که این اتفاق نیفتاد.

باهنر تاکید کرد: هر زمانی که فشار دشمن روی مردم بیشتر شده ملت ایران پر صلابت‌تر و جدی‌تر در میدان حاضر شدند. 

وی خطاب به مردم و رئیس جمهور منتخب گفت: بالاخره ۵۰ درصدی که پای صندوق‌های رای حضور نداشتند حرف برای گفتن دارند. تردید ندارم که آنها ایران را دوست و اقتدار کشورمان برایشان مهم است و از دشمنان بیزار بوده و نگران آینده خود و فرزندانشان هستند. 

باهنر با بیان اینکه رییس جمهور منتخب باید از جریان‌ها و اشخاص مختلف و کارآمد در کابینه‌اش استفاده کند، افزود: بنده و مجموعه تشکل‌هایمان به رئیس جمهور منتخب کمک می‌کنیم. ما در دولت‌های مختلف اشخاص‌های مختلفی داشتیم و می‌توانیم از آنها بهره ببریم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مشارکت مردم باید در اوج باشد، اضافه کرد: این مشارکت زمانی اوج می‌گیرد که مردم احساس کنند که مسئولین از جنس آنها، ساده زیست، فساد ستیز و به دنبال حل مشکلاتشان هستند.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم به دنبال جهش جدی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، یادآور شد: ۱۴۰۳ سال جهش تولید است و این با صحبت اتفاق نمی‌افتد؛ لذا همه باید دست به دست هم داده تا این جهش رقم بخورد.

باهنر درباره پیام حضور و مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: باید از جوانان و هموطنان عزیزمان در خارج از کشور تشکر کنیم که با وجود ناملایمات، تهمت و ناسزاگویی‌های منافقین در پای صندوق‌های رای حاضر  شدند‌.

وی با تاکید بر اینکه مردم عزیز ایران از اقتدار و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند، اضافه کرد: دشمن از ابتدای انقلاب به خوبی متوجه شده است که پاشنه آشیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا به مقصود خود برسد.

باهنر با بیان اینکه دشمن با زبان زور نمی‌تواند با ملت ایران سخن بگوید، افزود: اگر مردم حضور کمرنگی داشته باشند دشمن احساس می‌کند که در حال موفقیت است ولی در این انتخابات مردم نشان دادند که پر صلابت‌تر پای صندوق‌های رای آمدند و این موجب مایوس شدن دشمنان شده است.

وی با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدر‌تر شده و دشمنان در انزوا هستند، یادآور شد: در بخشی از چشم انداز ۲۰ ساله که در سال ۸۴ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) عنوان شده بود که ما باید تعامل سازنده با همه کشور‌های دنیا داشته باشیم و روحیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اینگونه است و این باید عادلانه و عالمانه باشد تا منافع همه ما تامین شود. 

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار