سردار نقدی در مراسم تجلیل از زنان و مادران اسوه بسیجی:

خانواده، سلول حیاتی نظام الگو برای تحقق تمدن اسلامی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: زن محور معنوی و روحی و ستون خیمه کانون خانواده است و دشمن با درک این مسئله برای نرسیدن به هدف مقدس تحقق تمدن اسلامی، کانون خانواده را مورد تهاجم قرار داده؛ زیرا اگر بتوانند ستون خیمه این سلول حیات تمدن اسلامی را بیمار کنند، به هدف خود رسیده اند.
کد خبر: ۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲ - 25November 2013

خانواده، سلول حیاتی نظام الگو برای تحقق تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از زنان و مادران اسوه بسیجی «طلایه داران ایثار» که با حضور وزیر کشور و صد ها نفر از بانوان نمونه بسیجی در سالن 13 آبان برگزار شد، اظهار داشت: همان طور که ولی امر فرمودند قیام و نهضت زینب کبری سلام الله علیها با هیچ واقعه تاریخی قابل مقایسه نبوده و فقط می توان آن را عدل عاشورا و نهضت حسینی دانست و این نقش زن است که در آینه اسلام تا این نقطه اوج می گیرد.

سردار نقدی انتخاب زیبای راه حضرت زینب سلام الله علیها توسط زنان قهرمان کشور ایران را یادآور شده و افزود: شهدای زن انقلاب اسلامی کهکشانی با 7 هزار ستاره درخشنده می باشد همچون سیده طاهره هاشمی همان دختر 14 ساله ای که نوشته هایش سبب تعظیم همگان در برابر عظمت و حکمت او می شود.

وی تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی شهید ناهید فاتحی کرجو همچون یک مرد با سابقه در جهاد بود و همین راه نورانی، زن ایران را از کنج انزوا به صحنه آورده و او را به نقش آفرین اصلی در عرصه های مختلف و همه ی ابعاد حیات اجتماعی تبدیل کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر معرفی شخصیت مادران و زنان اسوه به جهانیان ادامه داد: تحقق تمدن اسلامی نشانه گذاری ولی امر می باشد؛ همان طور که امام راحل نشانه هایی همچون حکومت اسلامی، دفاع مقدس و ... را برپا کردند و امروز تحقق نظام الگو می تواند زیرساخت تحقق تمدن اسلامی باشد.

وی خانواده را سلول حیاتی نظام الگو برای تحقق تمدن اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: سلامت، رشد و تعالی سلول های این تمدن، سبب استواری آن خواهد شد و ضعف و نقص در هر سلول به همان نسبت به ساختار این تمدن بزرگ لطمه می زند.

سردار نقدی زن را محور معنوی و روحی و ستون خیمه کانون خانواده خواند و تاکید کرد: دشمن با درک این مسئله برای نرسیدن به هدف مقدس تحقق تمدن اسلامی، کانون خانواده را مورد تهاجم قرار داده و بیشترین وجه همت تهاجم فرهنگی متوجه زنان و دختران است؛ چون اگر بتوانند ستون خیمه این سلول حیات تمدن اسلامی را بیمار کنند به هدف خود رسیده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به تلاش دشمن را برای نمایش تصویری رویایی از کنار گذاشتن ارزش های ویژه بانوان در خانواده، خاطر نشان کرد: هدف از این تهاجم ضربه به ستون خیمه است مانند کاری که سر دسته آنها شیطان با وسوسه خوردن میوه و جاودانگی نسبت به آدم و حوا انجام داد.

وی به شبهه پراکنی دشمن درباره برخی موضوعات پیرامون زنان از جمله چند همسری، حقوق، دیات و ارث اشاره و بیان کرد: همه این احکام، فلسفه های عمیق و مستدلی دارد که دشمن تلاش می کند تا در فضای تبلیغاتی و رسانه ای آن را زیر سوال ببرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: نگاه به واقعیت های تاریخی و استدلال، منطق و بیان فلسفه بسیاری از احکام و ارزش ها از راه های حفظ و اثبات آموزه های ارزشی ویژه بانوان می باشد.

وی تصریح کرد: با حاکمیت تفکر غربی طی 50 سال، در سال 57، هشتاد درصد زنان ایرانی بی سواد مطلق بودند؛ ولی امروز با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی شاهد درخشش ها و پیشرفت های علمی بسیاری در بانوان هستیم.

سردار نقدی با بیان اینکه حاکمیت اسلام چیزی جز خیر و برکت، پیشرفت و تعالی برای زن نداشته ادامه داد: دشمن تلاش می کند تا نقش و جایگاه مادر در خانواده را تضعیف و فرزند داری را به عنوان ضد ارزش تبلیغ کند که باید نسبت به آنها هوشمندانه عمل کرد.

وی با بیان اینکه جایگاه مادری، جایگاه استادی و انسان سازی است، اظهار داشت: رسالت بسیج جامعه زنان، تلاش برای مقابله با تهاجم گسترده ای است که جامعه زن را هدف گرفته و باید با ترویج بیشتر تفکر ناب اسلام محمدی (ص) و پاسخ به شبهات، دختران و نوجوانان را از گرفتاری در این دام رهانید و قوام بخشیدن تفکر دینی در جامعه زنان کشور می تواند سلول های حیات تمدن اسلامی را رشد و تعالی بخشد.

گفتنی است در این همایش از زنان و مادران اسوه بسیجی در عرصه های اجتماعی خانواده، فرهنگی، اقتصادی و ... تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار