نشست مشترک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد

در نشست مشترک سردار یوسفعلی‌زاده و ناصحی بر پشتیبانی شورای اسلامی مشهد از پروژه محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید شد.
کد خبر: ۶۸۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰ - 11August 2024

نشست مشترک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد انجام شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «مهدی ناصحی» رئیس شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد. 

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: بحمدالله در دوره ششم تصمیمات خوبی در حوزه تصویب بودجه‌های سالانه و اداره و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی گرفته شده اما موانعی موجب عدم اجرای این مصوبات می‌شود.

وی افزود: امیدواریم در دوره جدید مدیریت شورای ششم تمهیداتی در نظر گرفته شود تا این مصوبات ضمانت اجرا پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجهیز کارگاه احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان توسط پیمانکار، ادامه داد: یکی از اعضای شورای اسلامی عهده‌دار نظارت راهبردی و عالی شود تا جنبه‌های نظارتی رعایت شود و به کار خدشه وارد نشود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش ما بر این است که با اعتبار تصویب شده بخش اعظمی از احداثات تا پایان سال ۱۴۰۴ بنا شود.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه با اتمام عملیات عمرانی احداث ساختمان مقاومت، بهره‌برداری از این ساختمان مورد تاکید است، تصریح کرد: موزه‌ارایی و تجهیز اماکن مرکز فرهنگی و‌ موزه دفاع مقدس استان در دستور کار قرار گرفته است. در این خصوص ۹ جلد کتاب تدوین شده و ۵۰۰ سوژه محتوایی در حوزه نقش خراسان در دفاع مقدس توسط گروه مطالعاتی احصا شده که فاز یک محتوایی به اتمام رسیده است. فاز ۲ شامل پردازش و‌ تولید ۱۰۰ سوژه است. برای اجرای این فاز نیاز است در بودجه سال ۱۴۰۴ شورای اسلامی شهر مشهد اعتباری برای بخشی از موزه‌آرایی در نظر گرفته شود تا برای شورای هفتم مبنا شود و تصمیمات ضمانت اجرا پیدا کند.

در ادامه این نشست ناصحی در سخنانی ابراز داشت: بحمدالله اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و شورای اسلامی شهر مشهد در حوزه ماموریتی به ادبیات واحد رسیده‌اند و اگر مشکلاتی در اجرا وجود دارد با همراهی و مشارکت حل خواهد شد.

وی افزود: ارتباط شورای اسلامی شهر مشهد و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی کمیسیون ایثارگران خواهد بود و از طریق این کمیسیون مأموریت در حوزه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: باید از طریق کمیسیون ایثارگران نسبت به احداث یادمان‌های شهدای گمنام برای بوستان‌های شهر مشهد که میزبان شهدای گمنام هستند، اقدام شود.

ناصحی گفت: با توجه به اینکه بعد از حرم امام رضا علیه‌السلام، بوستان کوهسنگی به‌عنوان محور، میزبان خیل زائران بارگاه منور رضوی است؛ بر همین اساس احداث یادمان شهدای گمنام این بوستان باید به‌عنوان اولویت دنبال شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار