مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

تجلیل از ۱۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و فعالان این حوزه به‌عنوان یکی از اولویت‌های هفته دفاع مقدس محسوب می‌شود و سهم استان خراسان رضوی در این برنامه ملی ۱۱۰ هزار پیشکسوت و فعال دفاع مقدس و مقاومت است و این تجلیل از مرکز استان تا اعماق جامعه قابل تسری است.
کد خبر: ۶۸۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ - 27August 2024

تجلیل از ۱۱۰ هزار پیشکسوت و فعال دفاع مقدس و مقاومت همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و مقاومت استان که با حضور اعضای استانی این شورا و مسئولین ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان‌ها به صورت برخط در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مناسبت‌های شهریور همچون هفته دولت و دهه پایانی صفر با هفته دفاع مقدس همپوشانی دارد و نباید از این مناسبت که اوج مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت است غافل شد.

وی افزود: هرچه قدر برای دفاع مقدس کار کنیم باز هم به شهدا، آرمان‌های شهیدان و حماسه‌سازان دفاع مقدس بدهکار هستیم. باید با ثبت و بارگذاری برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سامانه سادم به استقبال هفته دفاع مقدس رفت و به این مناسبت رونق بخشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: باید نسبت به اجرای برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه با رویکرد جوانانه با در نظر گرفتن مفاهیم جبهه مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم و مقتدر غزه توجه داشت تا بتوان با هم‌افزایی و بارور کردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس گامی در عرصه جهاد تبیین برداشت.

این مسئول تصریح کرد: تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و فعالان این حوزه به‌عنوان یکی از اولویت‌های هفته دفاع مقدس محسوب می‌شود که از مرکز استان تا اعماق جامعه قابل تسری است. سهم استان خراسان رضوی در این برنامه ملی ۱۱۰ هزار پیشکسوت و فعال دفاع مقدس و مقاومت است که فارغ از جنسیت نقش‌آفرینان این عرصه را در بر می‌گیرد. 

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: رژه نیرو‌های مسلح، برگزاری صبحگاه مشترک، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در این مراکز جهت روایتگری، تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا، عطرافشانی مزار شهدا، حضور در نماز‌های جمعه و رونمایی کتاب از مهمترین برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

وی بیان داشت: ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شود و دستگاه‌های استانی و شهرستانی برنامه‌های خود را به دبیرخانه استانی این ستاد ارسال کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن دهه پایانی صفر، فعالان خدمت‌رسانی به زائران رضوی و متولیان برپایی موکب‌ها مسیر پیاده‌روی نسبت به پاسداشت دفاع مقدس و تکریم و تجلیل شهدا و تبیین آرمان‌های شهدا اقدام کنند. هر زائر با در دست داشتن عکس یکی از شهدای استان به نیابت آن شهید والامقام در مسیر پیاده‌روی قدم بردارد و موکب‌ها با تصاویر شهدای والامقام استان فضاسازی شود.

این مسئول یادآور شد: در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ دستگاه در مرکز استان منشا اثر، برنامه، خدمت و تلاش هستنند، علاوه بر اینها مجموعه‌های مردمی مثل مساجد و هیئات و همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد که خودجوش کار فرهنگی انجام می‌دهند اثرگذار خواهند بود؛ بر همین اساس از آنها دعوت کنیم به پاس زحمات بی‌شائبه، ایثارگرانه و خداپسندانه پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف به گرامیداشت هفته دفاع مقدس ورود پیدا کرده و نقش‌آفرینی کنند.

سردار یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: دستگاه‌های استانی با ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس وارد تعامل شوند و نسبت به ثبت برنامه‌ها و بارگذاری آن اهتمام داشته بشند.

وی خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در تمام دستگاه‌ها قابل برگزاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. دامنه این برنامه گسترده و قابل تعمیم است و فعالان دفاع مقدس و مقاومت را هم در بر می‌گیرد چرا که تجارب آن دوران پر افتخار باید در اختیار جوانان قرار گیرد. 

در این نشست «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سامانه سادم بر حضور همه دستگاه‌ها در این سامانه تاکید کرد.

همچنین در این نشست نمایندگان فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، سازمان جهاد سازندگی استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، فرهنگسرای پایداری و شهرستان‌های گلبهار، نیشابور، تربت جام، سبزوار، تایباد و بردسکن گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها