پزشکیان: اگر مسلمانان با یکدیگر برادری کنند، اسرائیل جرأت قتل‌عام نخواهد داشت

رئیس جمهور با بیان اینکه اروپایی‌ها صد‌ها سال با یکدیگر در جنگ بودند، اما الان در حفظ مرز‌های خود با یکدیگر وحدت کردند، گفت: چرا نباید ما مسلمانان نتوانند از پاکستان و افغانستان سوار قطار شود و به نجف و کربلا و مکه و مدینه بروند؟
کد خبر: ۶۹۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ - 13September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ظهر امروز (جمعه) پس از ورود به بصره در دیدار با نخبگان، دانشگاهیان و عشایر عراق حضور یافت و در سخنانی با بیان اینکه حضرت علی (ع) نفرمود مومنین با مومنین برابرند، بلکه فرمودند «مسلمان با مسلمان برابر است»، اظهار داشت: اگر ما مسلمانان با هر باور و اعتقادی با هم برادری کنیم، آیا اسرائیل می‌تواند مسلمانان را قتل عام کند؟

پزشکیان: اگر مسلمانان با یکدیگر برادری کنند، اسرائیل جرأت قتل‌عام نخواهد داشت

وی افزود: تفرقه لبه آتش است، هنگامی که با یکدیگر در اختلاف هستیم، درون آتش هستیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: هر روز در نماز می‌خوانیم و هر روز می‌گوییم «اهدنا الصراط المستقیم»، یعنی ما را هدایت کن، هدایت یعنی وحدت و انسجام، یعنی چنگ زدن به ریسمان خدا. در قرآن صراط مستقیم آمده، صراط مستقیم یعنی وحدت، یعنی ما یکی هستیم همه ما با هم هستیم.

پزشکیان گفت: وقتی نماز می‌خوانیم می‌گوییم همه با هم هستیم؛ خُب وقتی همه با هم هستیم چرا اختلاف می‌کنیم؟

تاکید پزشکیان بر ایجاد وحدت میان مسلمانان از کشور‌های مختلف 

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها صد‌ها سال با یکدیگر در جنگ بودند، اما الان در حفظ مرز‌های خود با یکدیگر وحدت کردند، افزود: چرا نباید ما مسلمانان نتوانند از پاکستان و افغانستان سوار قطار شود و به نجف و کربلا و مکه و مدینه بروند؟

رئیس‌جمهور گفت: تجار، دانشگاهیان و علما و صنعتگران و مسلمانان ما باید بتوانند با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته باشند.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها