سردار جباری:

آن‌هایی که در فتنه‌ها ریزش کردند ثبات قدم نداشتند

فرمانده سپاه ولی‌امر گفت: 30 سال زیر فشار دشمن قرار گرفتیم، اما ثبات قدم انجام دادیم و آن‌ها نتوانستند کاری کنند. آن‌هایی که در فتنه‌ها ریزش کردند به‌خاطر این بود که ثبات قدم نداشتند.
کد خبر: ۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱ - 27November 2013

آن‌هایی که در فتنه‌ها ریزش کردند ثبات قدم نداشتند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، سردار "ابراهیم جباری" فرمانده سپاه ولیامر عصر دیروز در نمایش اقتدار گردانهای ناحیه مقاومت بسیج سلمان فارسی ضمن گرامیداشت هفته بسیج به رویکرد و برنامهریزی بسیج اشاره کرد و گفت: برای چه هدفی و با چه رویکردی دور هم جمع شدهایم؟ حرکت بسیج در نظام اسلامی تداومبخش حرکت پیامبر عظیم و اهلبیت در صدر اسلام است و بر همین اساس پیریزی شده و بهدلیل همین پایدار و مقاوم است.

وی ادامه داد: 34 سال توطئه و فتنه ایجاد کردند اما محکم سر جای خود ایستادهایم، بهطوری که نتوانستند خللی در عزم ما به وجود بیاورند.

جباری ارکان بسیج را در بعد نظامی و آمادگی دفاعی عنوان کرد و گفت: این موج در دشمن سستی ایجاد میکند و آن را به عقب برمیگرداند و قلب نیروهای مسلح، بسیج است.

فرمانده سپاه ولیامر هدف مقدس بسیج را تبلیغ معرفت، تقوا و مستحکم کردن پایهها و ارزشهای اسلامی خواند و تأکید کرد: بسیج مظهر خوبیهاست تا خوبیها را توسعه و ترویج دهد و در برابر انحرافات با علم و ایمان بایستد.

وی به آینده بسیج اشاره کرد و گفت: آینده بسیج مبتنی بر تعامل با قشرهای مختلف مردم است. ما باید هم برخورد عاطفی در درون خودمان و هم برخورد عاطفی و مهرورزی با مردم و تشکلهای مردمی را ایجاد کنیم تا مردم با علاقه و فوج فوج به سمت بسیج حرکت کنند.

جباری تأکید کرد: میبینیم که دشمن فضای آلودهای را ایجاد کرده است و از اینرو باید خانوادهها احساس کنند که میتوانند فرزندان خود را برای تربیت و اصلاح به بسیج تحویل دهند، البته پایگاههای بسیج نیز باید خالصانه و پاک باشند تا خانوادهها چنین احساسی را پیدا کنند که بهترین فضا، فضای بسیج است.

فرمانده سپاه ولیامر اضافه کرد: در این صورت بسیج را به عنوان مدل و الگویی موفق در کشور و جهان اسلام معرفی خواهیم کرد. باید الگویی قوی و ارزشی ارائه دهیم، البته شما فرماندهان بسیج باید بدانید که نقش پدر، عالم و هدایتگر را در پایگاههای بسیج ایفا میکنید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: حرکت ما باید بسیار عمیق و خردگرایانه باشد. نباید بگویند بسیج بینظم است، بلکه بسیج خالصترین مجموعه کشور است.

جباری با تأکید بر اینکه بسیج باید به دو مقوله مهم علم و فناوری توجه داشته باشد، افزود: پایگاههای علمی و مساجد را باید تبدیل به کانون علم کنیم.

فرمانده سپاه ولیامر با بیان «به برکت مقام معظم رهبری توانستهایم به دستاوردهای خوبی در عرصه علم و فناوری دست یابیم»، اظهار داشت: به یاد دارم که در سال 82 عدهای موافق این موضوع نبودند و نمیخواهم بگویم چه کسانی نقش داشتند اما در 10 سال گذشته و به برکت مقتدای خود توانستیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری 2 سال پیش در دیدار با مسئولان نظام در خصوص موضوع هستهای فرموده بودند: «آنها اجازه راهاندازی 3 سانتریفیوژ را به ما نمیدادند اما امروز میبینیم که دولت به میدان مذاکره رفته است».

جباری ادامه داد: غنیسازی 20 درصد را به برکت و پافشاری حضرت آقا به دست آوردهایم و به فرض از 20 درصد غنیسازی برای حفظ مصالحی به 5 درصد راضی میشویم.

فرمانده سپاه ولیامر با بیان «شهید شهریاری در غنیسازی نقش تأثیرگذار داشت و ما این غنیسازی را مدیون این شهید هستیم»، افزود: این شهید عزیز حافظ قرآن بود. نماز شبش ترک نمیشد و شبها در حال راز و نیاز بود. این ارزشها از وی چنین عنصری ساخت که اسرائیلیها نتوانستند تحملش کنند و سرانجام شهید شد.

وی تأکید کرد: ما در این 10 سال گذشته با مجاهدت حضرت آقا توانستیم به دستاوردهایی برسیم، البته دولتها همراهی نمیکردند اما امروز در موضوع هستهای مذاکره میکنیم و محکم ایستادهایم.

 فرمانده سپاه ولیامر یادآور شد، حضرت آقا فرمودند: «در مقابل زیادهخواهیها بایستید و ما ایستادهایم و الحمدلله به اینجا رسیدهایم».

جباری با بیان «با ثبات قدمی که در پیش گرفتهایم، دشمنان نتوانستند کاری انجام دهند»، خاطرنشان کرد: 30 سال در فشار دشمن قرار گرفتیم اما ثبات قدم انجام دادیم، اما آنها نتوانستند کاری کنند. آنهایی که در فتنهها ریزش کردند بهخاطر این بود که ثبات قدم نداشتند.

وی ایمان و بصیرت را دو ویژگی مهم خواند و گفت: بصیرت مثل چراغ راه میماند و ایمان موتور محرکه است.

فرمانده سپاه ولیامر تأکید کرد: بصیرت چراغ راه در فتنههاست و ما با ایمان و بصیرت باید مسیر خود را با قدرت ادامه دهیم.

جباری در پایان سخنانش خطاب به بسیجیان گفت: شما جوانان با پاکی و ثبات قدم زمینهساز ظهور منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) باشید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار