یادداشت کیهان/ حسین شریعتمداری

دیکته از انگلیس!

خواب دیدم عصر عاشوراست و حضرت اباعبدالله علیه السلام برای نبرد آماده می‌شوند. از ایشان اجازه میدان خواستم و حضرت اجازه فرمودند و اسب و شمشیری هم در اختیارم گذاشتند، بر زین نشستم و به میدان تاختم اما، انبوه لشکر دشمنان را که دیدم، بر خود لرزیدم.
کد خبر: ۷۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ - 18February 2016

دیکته از انگلیس!

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، پیش از این (چند سال قبل) در مناسبتی به این حکایت اشاره داشتیم و امروز هم آن را وصفالحال میبینیم و آن حکایت این است که؛ «شخصی همه جا از ارادت خود به شهیدان کربلا سخن میگفت و دست حسرت بر پیشانی میزد که؛ کاش روز عاشورا در آوردگاه کربلا حضور داشتم و به یاری امام مظلوم حضرت سیدالشهداء(ع) میشتافتم. روزی اهل محل را دعوت کرد و گفت؛ دیشب خواب عجیبی دیدم.

خواب دیدم عصر عاشوراست و حضرت اباعبدالله علیه السلام برای نبرد آماده میشوند. از ایشان اجازه میدان خواستم و حضرت اجازه فرمودند و اسب و شمشیری هم در اختیارم گذاشتند، بر زین نشستم و به میدان تاختم اما، انبوه لشکر دشمنان را که دیدم، بر خود لرزیدم و راه کج کرده و از صحنه نبرد گریختم و... یکی از بزرگان محل که در جمع حاضران بود به وی گفت؛ اینکه از میدان جنگ گریختهای به خودت مربوط است و باید به توبه «نصوح» از خدای خویش طلب آمرزش کنی، اما، اسب و شمشیری که از حضرت گرفته بودی، بیتالمال مسلمین بوده است و باید آن را بازپس بدهی و یا بهای آن را محاسبه کرده و بپردازی!...».

این روزها شبکه فارسیزبان بی.بی.سی. که تحت نظارت و مدیریت مستقیم وزارت خارجه و سرویس اطلاعات خارجی انگلیس ــ MI6 ــ اداره میشود، با جدّیت! از مردم ایران میخواهد که در انتخابات خبرگان رهبری به لیست مورد حمایت آقای هاشمی رفسنجانی رأی بدهند و تأکید میکند که نباید به شخصیتهای انقلابی، مخصوصاً حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح رأی بدهند! همین خط خبری و توصیه سیاسی با همان سمت و سو از شبکه فارسیزبان آمریکا VOA و رادیو فردا که وابستگی خود به سازمان «سیا» را انکار نمیکند نیز دنبال میشود.

گفتنی است چند ماه قبل از فتنه آمریکایی ــ اسرائیلی 88، رسانههای بیگانه که فتنه 88 از سوی دولتهای متبوع آنها طراحی شده و میدانستند چه توطئهای در پیش است، برای مدیریت بیرونی فتنه و ارسال دستورالعمل سرویسهای اطلاعاتی مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل به فتنهگران، دقیقاً همین خط را تدارک دیده و عملیاتی کرده بودند. رادیوهای آمریکا و بیبیسی، شبکه تلویزیونی فارسیزبان خود را راهاندازی کردند، «توئیتر» که قرار بود و اعلام کرده بود بهمنظور تغییر ساختار و پارهای از تعمیرات برای مدتی تعطیل خواهد بود، با سفارش رسمی و اعلام شده وزارت خارجه آمریکا، این تعمیرات و تغییرات را به تأخیر انداخت. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یک شبکه فارسیزبان ایجاد کرد. شبکه تلویزیونی و انگلیسیزبان «یورونیوز» که دامنه فعالیت آن، کشورهای اروپایی بود، در اقدامی غیرمنتظره، یک شبکه فارسیزبان راهاندازی کرد و تمامی این رسانهها در جریان فتنه 88 بهطور تمامقد و با همه توان در اختیار فتنهگران بود تا آنجا که حتی شعارهای ساختارشکنانه، نظیر «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»!،  «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! و... را نیز به سران وطنفروش و فریبخوردگان میدانی فتنه دیکته میکردند و بخش مدیریت رسانهای فتنه را بهعهده داشتند. اما، اصحاب و سران نهفقط فتنه هرگز با این دشمنان بیرونی مرزبندی نکردند، بلکه آشکارا از آنها دستور میگرفتند و دستورات دیکته شده را به میدان میآوردند.

این روزها هم دستورالعمل توصیه شده ــ بخوانید دیکتهشده ــ سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، بدون کم و کاست و دقیقاً همانگونه که دیکته شده است از سوی برخی مدعیان اصلاحات و اعتدال و کارگزاران و رسانههای مجازی و مکتوبی که در اختیار دارند دنبال میشود. آیا این همخوانی تصادفی است و فقط در حد و اندازه یک اتفاق ساده و بدون هماهنگی قبلی و پشتپرده قابل ارزیابی است؟! اگر اینگونه نیست ــ که انشاءالله نباشد! ــ کمترین انتظار آن است که آقای رفسنجانی و برخی دیگر از مدعیان اصلاحات و اعتدال با صراحت و بهگونهای خالی از ابهام، علیه بلندگوهای وابسته به سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس موضع گرفته و بهوضوح نشان بدهند که با دشمنان تابلودار بیرونی مرزبندی مشخصی دارند و بسیار بدیهی است که اگر آشکارا علیه سرویسهای اطلاعاتی یادشده و بلندگوهای نشاندار آنها موضع نگیرند باید به مردم حق بدهند که در این ماجرا «کاسهای زیر نیمکاسه» ببینند! این توصیه از سر دلسوزی و خیرخواهی برای خود آقایان مورد اشاره است، چرا که اقدام یادشده از سوی رسانههای دولتی آمریکا و انگلیس مصداق اقدام احمقانه دشمنان است که بهقول امام سجاد علیه السلام، جای شکر دارد و مانند همیشه، نتیجه معکوس بهدنبال خواهد داشت، زیرا کدام یک از مردم این مرز و بوم ــ غیر از گروهی اندک و فریب خورده و یا خودفروخته ــ را میتوان یافت که خشم و غضب دشمنان قسم خورده اسلام و ایران و انقلاب نسبت به این یا آن شخصیت درون نظام را نشانه صحت و درستی بینش و منش آنان نداند؟ و یا حمایت همان دشمنان بیرونی از فلان و بهمان شخص را، دلیل محکم و قابل استنادی برای نامطلوب بودن و ضرورت طرد آنها تلقی نکند؟ از امام صادق علیه السلام نقلاست که میفرمایند؛ «از میان دو نفر، آن را که مطلوب دشمنان ماست کنار بگذارید و آن را که مورد خشم و غضب دشمنان ماست ترجیح بدهید».

ممکن است آقایان ادعا کنند که توصیه دشمنان بیرونی به خودشان مربوط است و از این روی، نیازی به اعلام برائت از آنان نمیبینیم! که باید گفت؛ شما در چرخه انتخابات که بخشی از نظام است وارد شدهاید و از این زاویه وامدار مردم و نظام هستید و بهعنوان یک وظیفه، ملزم به اعلام برائت میباشید، ضمن آن که طی چند سال گذشته، هرگاه یک سایت بینام و نشان و یا شخصی در یکی از نقاط دورافتاده کشور علیه شما آقایان موضعی گرفته و حرفی زده است، بدون فوت وقت و با شدت و حدّت در مقام پاسخگویی برآمدهاید.

دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور مردم آذربایجان با ایشان، به نکته یادشده اشاره حکیمانهای داشتند؛ «دشمن الآن بر روی مجلس خبرگان حساس است؛ رادیوی انگلیسی دارد به مردم ایران، مردم تهران دستورالعمل میدهد که به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید؛ معنایش چیست؟ انگلیسیها دلشان برای دخالت کردن در ایران تنگ شده است، اینکه تأکید داریم مردم، با بصیرت، با آگاهی، با دانایی وارد بشوند بهخاطر این است که بدانند دشمن چه میخواهد. وقتی شما دانستید دشمن چه میخواهد عکس آن عمل خواهید کرد».

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار