داود آبادی به دفاع مقدس خبر داد

"آنکه فهمید آنکه نفهمید" با نگاهی به دیروز و امروز رزمندگان منتشر می‌شود

نویسنده کتاب "آنکه فهمید آنکه نفهمید" گفت: این کتاب نگاه رزمندگان دیروز و امروز و کسانی که به شهادت رسیده و کسانی که به فیض شهادت نائل نشده‌اند را با یکدیگر مقایسه می‌کند.
کد خبر: ۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲ - 09December 2013

حمید داوودآبادی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: "آنکه فهمید آنکه نفهمید" مجموعه خاطرهای است که با زبانی متفاوت و شیوهای جدید بازگو میشود.

داوودآبادی افزود: این کتاب نگاه رزمندگان دیروز و امروز را با یکدیگر مقایسه میکند، کسانی که به شهادت رسیده و کسانی که به فیض شهادت نائل نشدهاند، تا مخاطب راحتتر قضاوت کند که چه کسی فهمید و چه کسی نفهمید.

وی با انتقاد از بعضی از رزمندگانی که امروز در عرصههای مختلف ادعا دارند، گفت: این کتاب تلنگری است به کسانی که دیروز در جبههها در مقابل دشمن ایستادند، ولی امروز به بیراهه رفته و مسیر خود را نشناختند.

داوودآبادی با بیان اینکه آیه 9 سوره زمر" هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون انما یتذکر اولوالالباب" جرقه انجام این کار را زده است، خاطرنشان کرد: در سال 1360 در دبیرستان عضو انجمن اسلامی بودم که بالای مهر انجمن این آیه حک شده بود، از آن روز تا به حال خیلی به این آیه و موضوع آن فکر کردهام.

نویسنده کتاب "از معراج برگشتگان" تصریح کرد: گاهی این آیه را برای مقایسه مسلمانان و غیرمسلمانان به کار میبریم. این در حالی است که چند سال پیش رفقای رزمنده خودم را دیدم که روزی رزمنده بودند، اما امروز راهی که در پیش گرفتهاند، بیراههای بیش نیست.

وی بیان کرد: در بعضی از برخوردها عدهای به من خرده میگیرند که هنوز در دهه شصت ماندهای و مانند آن روزها فکر میکنی؛ همین موضوع به من تلنگری زد که شروع به نوشتن در این زمینه کنم.

این نویسنده دفاع مقدس گفت: در این کتاب خاطرات در دو بخش و در 120 صفحه، شامل 15 خاطره نوشته شده است.

داوود آبادی با بیان اینکه اطرافیان و برخوردهای روزمره در انتخاب موضوعات به من کمک میکردند، اظهار داشت: دوستی به نام پیام داشتیم که در آن دوران در خانواده مرفهی زندگی می کرد. پدر او برایم تعریف میکرد که هر صبح سهمیه شکر خود را در ظرفی جداگانه و برای دوستان رزمنده خود در جبههها نگه میداشت. در نهایت در جبهه هم شهد نوشین شهادت را نوشید.

وی ادامه داد: در کنار این فرد، خاطرات رزمندهای ذکر شده که امروز، راه درست دیروز را فراموش کرده است.

نویسنده کتابهای دفاع مقدس با اشاره به الگو بودن رزمندگان در جامعه امروزی اذعان کرد: حضرت آقا طی سخنانی با اشاره به شخصیت شمر فرمودند که شمر فردی بود که همرزم امام علی(ع) و جانباز محسوب میشد و حتی تا مرز شهادت هم پیش رفت، اما در کربلا و در مقابل امام حسین (ع) ایستاد و خیلیها با الگو قرار دادن شمر، پیرو راه او شدند.

جانباز دوران جنگ تحمیلی افزود: با نوشتن کتاب به دنبال بازگو کردن این مطلب در جامعه امروزی هستم که بعضی از رزمندگان، با سوء استفاده از جایگاهی که دارند، مسیر نادرستی را انتخاب کردند و به دنبال آن بسیاری از جوانان امروز با الگو قرار دادن آنها، راه نادرستی را می پیمایند.

داوود آبادی با انتقاد از جامعه گذشته گفت: روی در و دیوار شهر مینویسیم که نسل امروز برای شهدا چه کرده است، غافل از اینکه من جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس که همرزم شهید بودهام برای شهدا چه کاری انجام دادهام.

وی ادامه داد: باید گفته شود که از حجب و حیا نسل امروز سوء استفاده شده است و کتاب آنکه فهمید آنکه نفهمید به رزمندگانی اشاره دارد که امروز ادعایی دارند، که اولین آنها خودم هستم.

نویسنده کتاب "آنکه فهمید آنکه نفهمید" با بیان اینکه کتاب در 15 بخش تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: سعی کردم لحنم در کتاب گزنده نباشد، اما من مطمئن هستم کسانی این مطالب را به خود میگیرند که امروز راه ناصوابی را در پیش گرفتهاند، پس برای من اهمیتی ندارد.

داوود آبادی تصریح کرد: وقتی مادری که سه شهید تقدیم انقلاب کرد، در پاسخ به سوال خبرنگاری که میپرسد خواسته شما چیست؟ می گوید من خواستهای ندارم، من هنوز بدهکار این انقلاب هستم، یعنی اصلاً به نسل امروز کاری ندارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار