محمدحسین صوفی:

کنگره شهدای جهاد علمی باید در سطح بین المللی برگزار شود

معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: راز این شهادت‌ها این است که با افتادن پرچم هر شهید، چندین نفر به پا می‌خیزند تا راهش را ادامه دهند.
کد خبر: ۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷ - 12December 2013

کنگره شهدای جهاد علمی باید در سطح بین المللی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدحسین صوفی معاونت صدای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا منبع فیض لایزال الهی هستند و هرجه جلوتر برویم بیشتر متوجه قدرت پیش برنده شهدا درعرصههای مختلف میشویم، افزود: شهادت دانشمندان کشور اتفاقی نبود، بلکه بیشترامدادی غیبی بود که خداوند به کشور و انقلاب عنایت کرد که با آن انقلاب بیمه شد و شتاب پیشرفتش بیشترشد.

وی با اشاره به اینکه هر زمان که دچار غفلت شویم امدادهای غیبی به ما هشدارمی دهند تصریح کرد: نباید این اتفاقات را ساده انگارانه تحلیل کرد، چرا که رمزو رازی در آن نهفته است. زمانیکه یک دانشمند شهید میشود بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان طومار امضا کرده و تقاضای تغییررشته میدهند، راز این شهادتها این است که با افتادن پرچم هر شهید، چندین نفر به پا میخیزند تا راهش را ادامه دهند.

صوفی با بیان اینکه وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد شهدا و معرفی آنان به بهترین نحو ممکن به جامعه است، افزود: معرفی شهدا باید دو ویژگی مهم داشته باشد، معرفی جایگاه شهید و شهادت و جایگاه علمی شهدا.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره در سطح بین المللی اتفاق خوبی است به دست اندر کاران برگزاری این کنگره و چهار جشنواره زیرمجموعه آن پیشنهاد کرد: مراسمی نیز با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاهها برگزار شود تا امکان حضور حداکثری نیروهای علمی در پاسداشت مقام شهدا بوجود آید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار