واکنش امریکا به انتقادات در مورد اعمال تحریم های جدید

علی رغم تاکید متن توافق نامه ژنو مبنی بر عدم تصویب تحریم های جدید علیه ایران، کاخ سفید در واکنش به انتقادات مدعی شد تحریم های جدید نقض توافق ژنو نمی باشد.
کد خبر: ۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶ - 14December 2013

واکنش امریکا به انتقادات در مورد اعمال تحریم های جدید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از واشنگتن پست، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید در سخنانی در ارتباط با تحریم های جدید علیه ایران گفت: تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن برخی شرکت های ایرانی و آسیایی در لیست تحریم بر مبنای تحریمهای از پیش موجود صورت پذیرفته است و رئیسجمهور آمریکا به تعهد خود مبنی بر خودداری از وضع تحریمهای جدید علیه ایران پایبند است.

دولت امریکا در حالی با اتخاذ این نوع موضع گیری در پی پاسخ به انتقادات گسترده علیه تصمیم اخیر خود در اعمال تحریم های جدید برآمده است که متن توافق ژنو به روشنی تصویب هر گونه تحریم جدید علیه ایران را منع می کند.

در این رابطه و علی رغم انتقادات جدی برخی مقامات کشورمان و همچنین کشورهای دیگر نظیر روسیه در محکومیت تصویب تحریم های جدید علیه ایران و نقض توافق ژنو از سوی امریکا، وزیر خارجه امریکا نیز همانند کاخ سفید تلاش دارد ارتباط تحریم های جدید با نقض توافق ژنو را نفی کند.

بدین نحو که در پی اقدام ایران در توقف مذاکرات فنی کارشناسان ایران و گروه 1+5 در وین در پاسخ به تحریم های جدید، جان کری بدون اشاره به ارتباط توقف این مذاکرات با تصمیم اخیر دولت امریکا اظهار داشت مذاکرات کارشناسان فنی پیشرفت خوبی داشته و در روزهای بعد از سرگرفته خواهد شد.

 

 
نظر شما
پربیننده ها