دکتر مرادی:

شهادت شهدای علمی مردم را به خودباوری رسانده است

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور گفت: مردم زمانی متوجه می شوند چنین ستاره هایی وجود دارند که با فعالیت علمی پیامد علمی را در آینده رقم زنند و به واسطه آن خودباوری را تقویت کنند.
کد خبر: ۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱ - 11December 2013

شهادت شهدای علمی مردم را به خودباوری رسانده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر مرادی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور در آستانه برگزاری کنگره شهدای جهاد علمی اظهار داشت: شهدای جهاد علمی زمینه های بسیاری را برای توسعه علمی کشور فراهم کردند.

مرادی افزود: برای رسیدن به دستاوردهای علمی راه های متعدد باید مورد بهره برداری قرار گیرد. راه هایی که انرژی و زمان کمتری لازم داشته باشد؛ زیرا در کنار انگیزه بالا و بسیج منابع، یافتن راه های میانبر کمک زیادی در این زمینه می کند. البته باید دقت داشت که همه این موارد در ذیل مساله دیگری شکل می گیرد؛ زیرا محیط دینی و معنوی انگیزه را چند برابر کرده و یاری خداوند نیز شامل حال انسان می شود. این ها عناصر موثر در تحقق تحولات علمی است که هر یک از اینها در درون خود شاخصه هایی دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت های بسیاری برای قرار گرفتن در جایگاه شایسته علمی در درون خود دارد، تصریح کرد: باید این ظرفیت ها را در معرض دید اندیشمندان دیگرکشورها، مدیران و مسئولینی که نسبتی با این مساله دارند و نیز دانشمندان جوان، دانشجویان و مردم جامعه قرار دهیم.

جانشین سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: نکته دیگر مرجعیت علمی است که اگر بنا باشد کشور ما تبدیل به مرجعیت علمی در دنیا شود، باید به منابع علمی مجهز شود. منابع علمی جزء مهمترین منابع در دنیا محسوب می شود که اگر به این سرمایه اتکا کنیم، باید به ستاره های درخشان که همان شهدای کشور ما هستند توجه کرد؛ نیروهایی که انگیزه های آنها را بیشتر فعال می کند.

مرادی در پایان گفت: مردم زمانی متوجه می شوند چنین ستاره هایی وجود دارند که با فعالیت علمی پیامد علمی را در آینده رقم بزنند و به واسطه آن خودباوری را تقویت کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار