در کنگره شهدای جهاد علمی؛

پنج کتاب نفیس با محوریت شهدای شاخص جهاد علمی رونمایی می شود

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی گفت: همزمان با برگزاری کنگره شهدای جهاد علمی 5 کتاب نفیس در روز 21 آذر ماه و با حضور مسئولین کشوری و لشگری، خانواده شهدای علمی و هسته ای در مرکز بین‌المللی همایش های صدا و سیما رونمایی می شوند.
کد خبر: ۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱ - 10December 2013

پنج کتاب نفیس با محوریت شهدای شاخص جهاد علمی رونمایی می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام عباس نصیری فرد دبیر کنگره شهدای جهاد علمی اظهار داشت: 5 کتاب نفیس پیرامون دانشمندان شهید هستهای رونمایی می شود.

نصیری فرد ادامه داد: این کتابها بسیار ارزنده بوده و با زبان ساده و روش ژورنالی به رشته تحریر درآمده تا تمامی اقشار جامعه بتوانند آن را بخوانند و از آن بهره لازم را ببرند.

وی به تشریح ویژگی های این کتاب ها پرداخت و تصریح کرد: کتاب "عبور از مرزها" به زندگینامه شهید علی محمدی پرداخته که علت نامگذاری آن، عبور از مرز و شکسته شدن مرجعیت غرب در زمینه انرژی هسته ای است.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی عنوان با بیان اینکه کتاب "گزارش یک راز" درباره زندگی شهید دکتر محمود شهریاری می باشد، افزود:  این کتاب به راز غنی سازی 20 درصد اشاره دارد؛ زیرا از دیدگاه کشورهای غربی، ایران زیرساخت های لازم را برای رسیدن به مرحله غنی سازی 20 درصدی را نداشت.

نصیری فرد "چراغ خاموش" را عنوان یکی دیگر از کتاب های رونمایی شده برشمرد و گفت: نویسنده این کتاب، زندگی شهید حسن طهرانی مقدم را به رشته تحریر درآورده و از آنجایی که این شهید به همسرش گفته بود: "اگر روزی بخواهم خاطراتم را بنویسم، نام کتاب را به خاطر شرایط شغلی ام چراغ خاموش می گذارم"، عنوان چراغ خاموش رابرای این کتاب انتخاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب "شعله های خیز لبخند" به شرح زندگی شهید داریوش رضایی نژاد می پردازد، تصریح کرد: همسر شهید رضایی نژاد می گوید: وقتی که این شهید بزرگوار ترور شد، بعد از اصابت هر گلوله یک نگاه به من و فرزندم می کرد و لبخند می زد و در نهایت با شلیک 6 گلوله و به دنبال آن با 6 لبخند به شهادت رسید؛ از این رو نویسنده این کتاب عنوان "شعله های خیز لبخند" را برای این کتاب برگزید.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی در پایان گفت: کتاب "جسارت علیه دلواپسی" مربوط به زندگی شهید مصطفی احمدی روشن بوده و بخاطر جسارت او در زمینه تلاش برای تقویت زیرساخت های هسته ای، این عنوان انتخاب شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار