خاطرات جبهه و جنگ(46)

تلاش و همبستگی برای رسیدن به یک هدف

جوّ بسیار دوستانه، صمیمی و خوبی بود، فرقی نمی‌کرد که فرماندۀ توپخانه باشی یا مسئول دیده‌بانی یک تیپ و یا یک نیروی عادی، همه در کنار هم برای یک هدفِ واحد تلاش می‌کردند.
کد خبر: ۷۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ - 23April 2016

تلاش و همبستگی برای رسیدن به یک هدف

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، شهریور ماه سال1363 بعد ازعملیات خیبر بود، با توجه به پیروزی رزمندگان اسلام و تهدید جادۀ بصره - العماره، دشمن در موضع ضعف قرار گرفته بود، لذا استکبار جهانی به فکر چاره افتاد و تهدیدات خودش را از خلیج فارس شروع کرد. قرار شد سپاه در آن منطقه حضور پیدا کند و آمادگی دفاع از جزایر ایرانی خلیج فارس را داشته باشد.

همزمان به فرماندهان توپخانۀ سپاه دستور داده شد که جزایر و وضعیت منطقه را شناسایی کنند. مسئولان توپخانه و دیدهبانی لشکرها و گروههای توپخانه به اتفاق سرداران شهید حسن شفیعزاده (فرمانده توپخانه سپاه) و حاج مصطفی تقیجراح با هواپیمای130 C از اهواز به بندرعباس و از آنجا با لنج به جزایر رفتیم. اولین جزیره، لارک بود.

آن زمان در اطراف این جزیرۀ کوچک که سکنۀ زیادی نداشت، نیروهای جهاد سازندگی مشغول احداث جاده بودند. ما چون وسیلۀ نقلیهای در اختیار نداشتیم، بهوسیلۀ کمپرسی جهاد، اطراف جزیره را گشت زدیم و کار ِشناسایی منطقه را انجام دادیم. جوّ بسیار دوستانه، صمیمی و خوبی بود، فرقی نمیکرد که فرماندۀ توپخانه باشی یا مسئول دیدهبانی یک تیپ و یا یک نیروی عادی، همه در کنار هم برای یک هدفِ واحد تلاش میکردند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار