دفاع پرس بررسی می کند؛

آزادی جنسی و زنده‌به‌گور شدن دو روی یک سکه‌اند/ دهکده جهانی در عصر جاهلیت

آمریکا بعد از فروپاشی شوروی خود را قدرت بی رقیب جهان می‌داند و با اتکای به این توهم و با توجه به اینکه اکثر رسانه‌ها را در دست دارد سعی می‌کند همه چیز را به انقیاد خود درآورد به همین دلیل جاهلیت مدرن را پدید آورده است.
کد خبر: ۸۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ - 07May 2016

آزادی جنسی و زنده‌به‌گور شدن دو روی یک سکه‌اند/ دهکده جهانی در عصر جاهلیت

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس؛ تاریخ همواره در حال تکرار شدن است برای همین گفته گذشته چراغ راه آینده است. ما در آغاز هزاره سوم با رشد چشمگیر در همه زمینهها ظاهرا به عقلانیت رسیدهایم در حالی که با زایش دوباره جاهلیت این بار در شکل مدرنش روبه رو هستیم.

کدام دهکده جهانی

مارشال مک لوهان در 1968 از دهکده جهانی نام می برد. جهانی که میشود آنرا به جهان قبل از بعثت پیامبر اطلاق کرد. ما در این جهان فقط آن چیزی را میدانیم که رسانهها میخواهند. حقیقت در پس پرده ابزارهای رسانه پنهان شده و مجال ظهور نمییابند.

یهود که سابقهای  دیرینه در بایکوت اطلاعات به نفع خویش دارد از قبل تولد پیامبر و تا هنگام رحلت ایشان سعی داشت تا این پیامبر خاتم را به نفع خویش مصادره کند.

در آن زمان ساکنان عربستان غرق در رسوماتی بودند که به زعم خودشان مدنیتی بود که از گذشته به ارث برده بودند و آن را زمینهای برای تفاخر به حساب میآوردند. زنده به گور کردن دختران، ربا، برده داری، ازدواج با محارم و به ارث بردن آنها نظام طبقاتی و... از مواردی بود که جامعه عربستان را غرق در جاهلیت کرده بود.

با ظهور پیامبر اکرم(ص) و مطرح کردن مباحثی که به مذاق اعراب خوش نمیآمد برای همیشه مرز جاهلیت و عقلانیت روشن شد. جامعه بسته عربی سال 40 عاملالفیل با دهکده جهانی امروز تشابهاتی دارد.

اعراب اجازه چند و چون نداشتند و همانی را درست میداشتند که پدرانشان میگفت. چنانکه امروز مردم جهان مرعوب رسانهها هستند. یهودیانی که با علم بر منزلت پیامبر به عربستان آمدند تا او را از آن خود کنند آنها را در سکوت خبری رها کردند و حتی آنها را علیه بنی هاشم و پیامبر تحریک میکردند.

تولد دوباره یهودیانی که از عصر پیامبر میآیند

امروز رسانههای جهان که زیر سیطره و نفوذ یهودیان ماسونی به سر میبرند در همان شرایط قرار دارند. با این تفاوت که اگر اعراب پیش از پیامبر، خود در این جهالت زنجیر بودند. امروز رسانهها شهروندان این دهکده جهانی را در جاهلیتی فرو بردهاند که در وهله اول به چشم نمیآید. این جاهلیت که از آن به عنوان جاهلیت مدرن یاد میکنیم در زمانهای اتفاق میافتد که جهان پا به فضا گذاشته و اتم را شکافته است.

انسان این عصر بعد از جنگ های صلیبی و رنسانس انقلاب صنعتی گمان میکرد که به همه دردهایش پاسخ خواهد داد اما چنین نشد و او هر لحظه بیشتر در باتلاق جاهلیت فرو میرود. اگر انقلاب اسلامی و به تبع آن بیداری اسلامی محقق نمیشد برای این عصر، سنگ محک و شاخصی برای تمییز دادن جاهلیت و عقلانیت وجود نداشت.

جهان غرب که دچار بحران هویت شده بود برای آنکه سر به طغیان برندارد توسط همان تعداد محدود یهودیان و هم پیمانان قسم خوردهاش به انقیاد گرفته شدند.

مظاهر جاهلیت مدرن

آزادی زنان درقالب فمنیسم، و آزادی جنسی آنان دقیقا همان زنده به گور کردن دختران است با این تفاوت که این مسئله ویرانگرتر است و هر صدای معترض علیه این پدیده شوم به عنوان مخالفان دموکراسی در سینه خفه میشود. علاوه بر این محصور و تحریک کردن کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه به بهانه مبارزه با تروریسم یکی دیگر از مظاهر این جاهلیت مدرن است.

این کشورها برای برون رفت از شرایط سخت تحریم باید به تقاضای دولتهای صنعتی تن بدهند و برای رشد صنعت که وارداتی هم هست باید از همان کشور وام بگیرد این درحالی است که توان بازپرداخت وام وجود ندارد و کشور وام گیرنده مجبور است از طریق مالیاتهای سنگین، برداشتن یارانهها، افزایش نرخ سود بانکی و... تا حدی قرضهای خود را ادا کند. مسلما این قضیه موجب نارضایتی مردم از دولت میشود. این تنشها سبب میشود تفکر شهروندان این دهکده کذایی به چیز دیگری منحرف نشود.

کشورهای توسعه یافته با اعمال سیاستهای اقتصادی شهروندان خود را نیز درحالتی پر از استرس قرار میدهند. برای مثال مردم آمریکا همواره به خاطر دریافت وام مسکن و درمان و ... به دولت بدهکار هستند و مدام در حال بازپرداخت وام هستند و به خاطر ترس از دست دادن خدمات اجتماعی نمیتوانند معترض شوند.

این به روشنی اثبات میکند این نظام که در ظاهر در خدمت مردم است دقیقا نظام برده داری نوینی است که ماحصل جاهلیت مدرن است.

از دیگر مواردی که مردم در جاهلیت مدرن به سر میبرند فروانی شبکههای اجتماعی با بیشمار مطلب است. گذشته از این که اخبار منتشر شده در این شبکهها اگر دروغ نباشد همه واقعیت نیست مخاطبان این شبکهها مدام با اخباری متفاوت با خوانشهای گوناگون مواجه هستند که سبب بیاعتمادی به همه چیز میشود و کم کم آنها در فضایی بیتفاوت نسبت به حوادث قرار میگیرند. در دسترس بودن شبکههای اجتماعی و اینکه هر فردی خود میتواند به اتکای تلفن همراهش تبدیل به یک رسانه شود فضای شایعه را گسترده میکند.

اطلاعات کپسولی منتشر شده در فضای مجازی مثل تلگرام فرد را دچار جهل مرکب کرده و خود را بینیاز از مطالعه میبیند. این مسئله به او اطمینان میدهد تا درباره همه چیز اظهار نظر کند و کم کم کل جامعه را به سمت خرافه گرایی سوق میدهد.

نگاه ساده انگارانه جوانان به اتفاقاتی که در سطح جهان در حال رخ دادن است قدرت درک سیاسی را از آنها گرفته و به انسانهایی سترون تبدیل میشوند که قدرت تحلیل و واکنش به وضع موجود را ندارند.

این بیتوجهی به وضع انسانها، یکی دیگر از پیامدهای جهالت مدرن است. همچنین القای دین به عنوان مانع آزادی از سوی صاحبان رسانه و ایجاد فضایی پر از هیاهوی بی اساس علیه دین چنانکه در سیاست اسلام هراسی آمریکا در حال عملی شدن است. مفهومی واوونه از دین به جوانان نوجو میدهد.

عقلانیت ایران اسلامی در مقابل جاهلیت غربی

همه اینها در حالی است که رهبری جاهلیت مدرن در دست آمریکا و اسرائیل است. آنها تصمیم میگیرند که چگونه کدخدای این دهکده باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار