رئیس انتشارات شاهد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نمایشگاه کتاب اُفت داشته است/ رقابت نشر شاهد در عرصه دفاع مقدس

رئیس اداره تالیف نشر الکترونیک انتشارات شاهد گفت: نشر شاهد به عنوان متولی فرهنگ ایثار و شهادت خودش را متولی و سکاندار می داند و با رقبا فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۸۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ - 09May 2016

نمایشگاه کتاب اُفت داشته است/ رقابت نشر شاهد در عرصه دفاع مقدس

یوسف قدیانی رئیس اداره تالیف نشر الکترونیک انتشارات شاهد در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس گفت: انتشارات شاهد در سال 1394 حدود شصت عنوان کتاب در حوزه انقلاب و دفاع مقدس به چاپ رسانده است که 48 عنوان از این تعداد، چاپ اولی است و 12 عنوان کتابها چاپ جدید است و همچنین 9 عنوان نیز در این مجموعه کتابهای مرجعی است که فقط مختص به کتابخانههاست.

وی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ اَعلام شهدا کرمانشاه، سیستان و ایلام و چاپ کامل وصیت نامه شهدا به چاپ رسیده است و غیر از این 45 عنوان کتاب در رده بزرگسال و 5 عنوان نیز در رده سنی بزرگسالان به چاپ رسیده است. کتاب های ما در حوزه مرجع و بزرگسال بوده است اما سعی داریم در حوزه کودک و نوجوان آثار بیشتری را داشته باشیم.

رئیس اداره تالیف نشر الکترونیک انتشارات شاهد درباره شرایط نمایشگاه نیز گفت: روزهای اولیه نمایشگاه استقبال خوب بود امروز نسبتاً افت داشته البته فضا و امکانات مهیا شده در خور یک نمایشگاه بین المللی است. فضای مصلی در شان نمایشگاه کتاب نبود، اگر بازدید خوب باشد فروشها نیز بهتر خواهد شد. مقداری ناهماهنگی در روزهای اولیه در جا به جایی حساب های بانکی از بانک صادرات به بانک شهر زمان ما را گرفت.

قدیانی همچنین از مراسم رونمایی از 6 جلد کتاب جدید انتشارات شاهد خبرداد و اظهار کرد: ساعت 15روز چهارشنبه در سالن یاس 6 جلد از کتابهای ما رونمایی خواهند شد. سه کتاب از مجموعه فرهنگ اعلام کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و ایلام رونمایی خواهد شد. رساله مصور جانبازان و دو کتاب «شهید بن شهید» و «جنگ من، زندگی من» مربوط به خاطرات رزمندگان نیز رونمایی خواهد شد.

وی در توضیحی درباره مجموعه اعلام شهدای سراسر کشور عنوان کرد: این مجموعه ها زندگی نامه مختصری از  تمام شهدای هر استان است که در یک مجموعه کتاب به چاپ رسیده است. برای هر استانی بعد از آماده شدن کتاب فرهنگ اعلام چاپ می شود که حدود 17 عنوان از این کتاب ها برای 17 استان چاپ شده است.

رئیس اداره تالیف نشر الکترونیک انتشارات شاهد در پاسخ به سوالی درباره ورود به حوزه رمان نویسی نیز گفت: در حوزه رمان ورود نداشته ایم و بیشتر در حوزه مستند و خاطرات رئال رزمندگان کار چاپ کرده ایم که امیدواریم در این حوزه نیز بتوانیم ورود داشته باشیم.

قدیانی تاکید کرد: نشر شاهد به عنوان متولی فرهنگ ایثار و شهادت خودش را متولی و سکاندار می داند و با رقبا فعالیت میکند، نشر شاهد افتخاراتی خوبی در عرصه دفاع مقدس داشته است.

وی در  پایان گفت: تعداد زیادی از کتاب های ما به چاپ مجدد رسیده است که نمونه های آن کتابهای ققنوس فاتح، داستان بهنام، پوتینهای ساق بلند، داستان مریم، خلاصه تفاسیر نمونه، راز درخت کاج، وصیت نامه شهدا، زنان آسمانی و قصه فرماندهان15 دوره و لحظه آسمانی است.

غرفه نشر شاهد در سالن ناشران عمومی راهروی 3 ،غرفه 1178 در بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت 1395 پذیرای علاقهمندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار