امیر چیت‌فروش خبر داد

آزمایش بمب‌های سخت صخره‌شکن و شلیک موشک‌های لیزری در رزمایش فدائیان حریم ولایت

سخنگوی رزمایش "فداییان حریم ولایت 4" با اشاره به تست انواع موشک‌های "نقطه‌زن" و "رادار زن" در رزمایش‌های پیشین نهاجا گفت: در این رزمایش از فردا انواع بمب‌های سخت صخره‌شکن را نیز مورد آزمایش قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸ - 19December 2013

آزمایش بمب‌های سخت صخره‌شکن و شلیک موشک‌های لیزری در رزمایش فدائیان حریم ولایت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم خلبان "حسین چیت فروش" سخنگوی رزمایش "فداییان حریم ولایت 4" صبح امروز در نشست خبری در منطقه عمومی این رزمایش گفت: کلیه پایگاههای شکاری نیروی هوایی ارتش بویژه پایگاههای هوایی تبریز، شیراز، اصفهان، بوشهر و چابهار با محوریت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس و با انواع هواپیماهای شناسایی، شکاری، رهگیر و ترابری در مرحله دوم رزمایش فداییان حریم ولایت 4 شرکت میکنند.

وی ادامه داد: مرحله اول که گسترش، انتقال تجهیزات و شناسایی است، امروز به کار خود پایان خواهد داد و اطلاعات کسب شده برای اجرای بمباران هوایی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده به خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی و به منظور اجرای مرحله دوم رزمایش ابلاغ شده است.

سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت 4 با اعلام این مطلب که رویکرد این رزمایش درس از مکتب عاشوراست گفت: خلبانان جوان و شجاع آموزش دیده و متبحر نیروی هوایی ارتش با تأسی از فرهنگ عاشورایی و تجربه گرانبهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دانستهها و تاکتیکهای رزمی را در این رزمایش تمرین خواهد کرد.

امیر چیت فروش همچنین گفت: در این رزمایش، انواع هواپیماهای جنگنده از جمله سوخو24 با شعاع و برد عملیاتی بلند، اف 4، اف 5 و میراژ همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای c130 حضور دارند.

وی افزود: ما در رزمایشهای قبلی نیروی هوایی ارتش انواع موشکهای "نقطهزن" و "رادار زن" را مورد آزمایش قرار دادیم و انشاءالله در این رزمایش از فردا انواع بمبهای سخت صخرهشکن را نیز مورد آزمایش قرار خواهیم داد.

چیت فروش با بیان اینکه برخی از تجهیزات حساس و ارتقا یافته هواپیماهای ساخت داخل بویژه هواپیمای صاعقه در این رزمایش مورد آزمایش عملیاتی قرار می گیرد گفت: ترابری تجهیزات رزمی در ارتفاع پست توسط هواپیماهای c130 و اجرای عملیات در شرایط آب و هوایی نامتعارف در شب و روز توسط هواپیماهای فانتوم و اف 24 در دستههای مختلف پروازی در این رزمایش پیشبینی و برنامهریزی شده است.

وی افزود: درگیریهای هوا به هوا، استفاده از بمبهای هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشکهای لیزری به عنوان برخی از برنامههای رزمی در مرحله اصلی رزمایش فداییان حریم ولایت 4 به مورد اجرا گذاشته میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار