امیر سرتیپ خلبان فرهاد گودرزی:

نیروی هوایی ارتش در جهاد خودکفایی پیشتاز است

فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس گفت: نیروی هوایی ارتش با تعامل و بهره‌گیری از امکانات و توانایی علمی دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی و پشتیبانی صنایع دفاعی، در جهاد خودکفایی پیشتاز است.
کد خبر: ۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹ - 20December 2013

نیروی هوایی ارتش در جهاد خودکفایی پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ خلبان فرهاد گودرزی، فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس با بیان اینکه نیروی هوایی تعامل خوبی با دانشگاهها، صنایع و پشتیبانی صنایع وزارت دفاع دارد، اظهار کرد: این نیرو با همکاری این نهادها و ارگانها توانایی ساخت انواع سامانههای پروازی در داخل کشور را دارد.

وی در مورد اهمیت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس بیان کرد: پایگاه هوایی بندرعباس در مجاورت تنگه هرمز و آبهای نیلگون خلیج فارس قرار دارد و در نیمه مرز آبی خاکی جنوب کشور واقع شده است.

امیر گودرزی گفت: پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس از شمالی ترین نقطه خلیج فارس تا دریای عمان و جزایر سه گانه را پوشش میدهد.

وی در مورد دلایل انتخاب پایگاه هوایی بندرعباس به عنوان محور و پایگاه اصلی رزمایش بیان کرد: احاطه کامل بر پهنه هوایی خلیج فارس و امکان مانور مناسب جنگندهها در خلیج فارس و دریای عمان دلیل انتخاب این پایگاه بود.

فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس در مورد خودکفایی نیروی هوایی و امکان بهینه سازی هواپیماهای شکاری گفت: با فرمان امام راحل، نیروی هوایی جزو نیروهای پیشتاز در امر خودکفایی است و در بخش های قطعه سازی و سامانه های هواپیمایی به موفقیتهای خوبی دست پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: نیروی هوایی با تعامل و بهرهگیری از امکانات و توانایی علمی دانشگاهها و واحدهای صنعتی و پشتیبانی صنایع دفاعی، امروز در جهاد خودکفایی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

امیر گودرزی با بیان اینکه نیروی هوایی تمامی تحرکات منطقه را رصد میکند، خاطرنشان کرد: نیروی هوایی احاطه کامل را با پیام صلح، دوستی و امنیت پایدار برای همسایگان و کشورهای منطقه دارد.

وی در مورد برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت 4 اظهار کرد: در این رزمایش انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، هواپیماهای ترابری سنگین و نیمه سنگین و هواپیماهای سوخت رسان، عملیاتهایی را در منطقه جنوب کشور اجرا خواهند کرد.

یادآور میشود، چهارمین رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت 4 از صبح امروز 29 آذرماه در منطقه عمومی جنوب کشور با محوریت پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس آغاز شده و به مدت 2 روز ادامه خواهد یافت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار