امیر خلبان برخور در جمع خبرنگاران:

مرحله اصلی رزمایش هوایی "فداییان حریم ولایت 4" از فردا آغاز می‌شود

جانشین فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش از آغاز مرحله اصلی چهارمین رزمایش هوایی فداییان ولایت از روز جمعه 29 آذر بر فراز آب‌های خلیج‌ فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰ - 19December 2013

مرحله اصلی رزمایش هوایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ خلبان "علیرضا برخور" جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، صبح امروز در پایگاه نهم شکاری نیروی هوایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  رزمایش هوایی "فداییان حریم ولایت 4" با شرکت کلیه پایگاههای نیروی هوایی در سراسر کشور و با محوریت پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان عبدالکریمی بندرعباس در منطقه عمومی جنوب کشور برگزار میشود.

وی افزود: این رزمایش در سه موج انجام میشود،.که موج دوم این رزمایش با حضور انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمبافکن، ترابری نیمه سنگین و سبک و هواپیماهای ارتباطی و شناسایی به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.

امیر برخور افزود: موج اول این رزمایش در قالب گسترش و شناسایی و دریافت و انتقال اطلاعات رزمی است که در این مرحله خلبانان نیروی هوایی، وسایل پرنده خود را در ساعات مختلف شبانهروز به مناطق از پیش تعیین شده انتقال و بلافاصله پس از شناسایی اهداف عملیات خود را انجام میدهند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در موج دوم رزمایش اهداف شناسایی شده مورد اصابت قرار خواهد گرفت و مرحله سوم رزمایش نیز با رویکرد پدافند غیر عامل برگزار خواهد شد.
 
وی  در ادامه گفت: خلبانان و نیروهای شرکت کننده در این رزمایش با رعایت کلیه نکات عملیاتی، تجهیزات واگذار شده را به مناطق مشخص شده انتقال خواهند داد.
 
امیر برخور در ادامه بیان داشت: هدف از اجرای رزمایش فداییان حریم ولایت4، اجرای رزمایشهای تقویمی و سالانه، به روزرسانی سامانهها، تمرین عملیات در شرایط واقعی و استفاده از  دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشهای از اقتدار و توانمندیهای رزمی نیروهای مسلح است.
 
به گفته این فرمانده ارشد نیروی هوایی، محور فنی رزمایش "فداییان حریم ولایت 4"درگیری هوا به هوا و انهدام اهداف پرنده است.
 
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح تحت رهبری فرماندهی کل قوا وظیفه حمایت و حراست از تمامیت  پهنه هوایی کشور را به عهده دارد.
 
وی در پایان گفت: پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات دوستی و صلحی پایدار است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار