یادداشت؛

حماسه 9 دى؛ گستره‌ای به بزرگی تاریخ انقلاب

بزرگى و اهمیت 9 دی گستره‏‌اى به تمامى تاریخ انقلاب را در بر مى ‏گیرد و این، ظرفیتى بى ‏بدیل و سرنوشت ساز براى نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران است.
کد خبر: ۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹ - 20December 2013

حماسه 9 دى؛ گستره‌ای به بزرگی تاریخ انقلاب

خبرگزاری دفاع مقدس: حماسه عاشورایى 9 دى 1388 را در یک نگاه عمیق و تحلیلى باید همچون 22  بهمن 1357، از مهمترین روزها و مناسبتهاى انقلاب و نظام اسلامى ایران به شمار آورد.

یوم الله 9 دى انرژى و ظرفیتى بسیار عظیم، گرانقدر و کارساز براى حفظ آینده نظام در خود نهفته دارد، و در عین حال حافظ یوم الله بزرگى همچون 22 بهمن 1357 نیز هست.

بنابراین، بزرگى و اهمیت آن گسترهاى به تمامى تاریخ انقلاب را در بر مى گیرد و این، ظرفیتى بى بدیل و سرنوشت ساز براى نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران است.

9 دى، درحقیقت تجلى اقتدار و حضور مردم در دفاع از حاکمیت اسلام به صورت مستمر و لحظه به لحظه است، نیرویى متراکم و ذخیرهاى رو به فزونى و اعتلاء.

برای مثال، اگر فرض کنیم توان و تکنولوژى موشکى ما تأثیر بزرگى در قدرت بازدارندگى جمهورى اسلامى دارد، باید مطمئن بود که قدرت مردمى و شکوه روزهایى همچون 9 دى نیز همین گونه، بلکه بسیار برتر از آن است، زیرا در 9 دى 1388مردم چنان اقتدار و هیمنهاى نشان دادند که از هیچ موشک و سلاح دیگرى ساخته نبود.

درسهاى یوم الله 9 دى

همانگونه که اشاره شد، روشن است که این روز برکات و درس هاى بزرگ و تأثیرگذارى دارد که یکى از آنها، قدرت "دفع" به جاى "رفع" است. شاید تصور بسیارى از افراد بعد از التفات به قدرت بسیار بزرگ و نهفته نهم دى ماه، این باشد که هرگاه فتنه و توطئه اى پیش آمد، مى توان با حماسه اى نظیر چنین روزى به مقابله با آن شتافت و مانند سال 1388 آن را منکوب کرده و از بین برد.

اما عقلانیت نظام هیچ گاه به چنین مرحله اى که در واقع باید از آن به "رفع" فتنه تعبیر کرد، قانع نیست. "رفع" مرحله اى است که در حقیقت ما به دشمن اجازه داده ایم تا به درون ما نفوذ کند و فتنه و توطئه اى را به وجود آورد و سپس ما به "رفع" آن پرداخته ایم. این در حالى است که ـ براساس آنچه گذشت ـ پشتوانه مردمى نظام ظرفیت و توانى بسیار برتر از "رفع" فتنه یعنى "دفع" آن را دارد؛ یعنى قادر است که از آن "پیشگیرى" کند و اجازه ندهد اصلاً به وقوع بپیوندد. ما نباید اجازه دهیم دشمن از این پس قدرت مانور و خودنمایى پیدا کند.

حماسه 9 دى، باز در تمثیلى دیگر همچون یک "سلاح ذخیره درخانه است" که گاهى در اثر غافلگیر شدن باید از آن استفاده کرد. نباید منتظر شد دزد به خانه وارد شود تا به این سلاح نیاز پیدا شود، بلکه از نخست باید مراقب بود تا دزد به خانه راه پیدا نکند. دلیل این سخن، علاوه بر عقلانى بودن آن این است که رویدادهایى همچون انتخابات و مشارکت بالا و تحسین برانگیز مردم در آن که همواره باید زمینه ساز ارتقاء اقتدار و امنیت ملى به شمار رود، در اثر غفلت ممکن است مانند سال 1388 آن را خدشه دار نیز نماید.

در همین راستا، مسئولان نظام نیز باید بدانند، بیش از پیش موظف و مسئولند که به "دفع" توطئه و فتنه دشمن بپردازند. یعنى پیشاپیش، در برابر جنگ روانى و تبلیغاتى دشمن، آن قدر به روشنگرى و شفاف سازى درباره ابعاد گوناگون بپردازند که توطئه هاى آنها را خنثى و زمینه هاى هرگونه شک و تردید و شبهه و ابهام را از بین ببرند.

دشمن مدتهاست که توطئه خود در این زمینه را در کشور آغاز کرده است. موفقیت هاى کوچک و بزرگ او در کشورهاى دیگرى که هم اکنون در حال وقوع است، مى تواند به لحاظ روحى و روانى، او را بیش از پیش جرى و براى انجام توطئه ای دیگر، امیدوار و طمع کار سازد.

وقتى نظام با پشتوانه بسیار عظیم مردمىِ خود از چنان ظرفیت و نیرویى برخوردار است، دیگر تعلل در استفاده از آن، هیچ توجیهى نخواهد داشت. هیچ انسان فرزانه و هیچ نظام معقول و خردمندى از یک سوراخ نباید دوبار گزیده شود و این خود نیازمند هوشیارى، بیدارى، مراقبت و تیزنگرى است که ابتدا از سوى مسئولان و در ادامه مردم، باید اعمال گردد تا دشمن را درتوطئه هاى خود ناکام و پیشاپیش منکوب کند.

پیام حماسه 9 دی

حماسه 9 دى، پیام هایى براى دشمنان نیز دارد. آنان بدانند که مردم ما مسلمانند و هرگز دست از اسلام برنخواهند داشت. ملتی که بیش از 3 دهه این حقیقت را با خون و جان و مال و هستى خود اثبات کرده اند. آنان انقلاب را مظهر و تجلى گاه اسلام مى دانند و رهبر خود را جانشین امام زمان و نماینده رسول الله (ص) و اسلام عزیز تلقى مى کنند و با درسى که از سالار شهیدان حسین بن على(ع) آموخته اند، هرگز اجازه نخواهند داد دشمن، به انقلاب، نظام و اسلام آنان ضربه وارد کنند.

آنان از حسین(ع) عزیز آموخته اند که سر در راه خدا بدهند، اما در برابر دشمن سر خم نکنند. آنان باز آماده اند تا با حماسه هایى بزرگتر از 9 دى و برق سیلى محکمشان بر گونه هاى دشمن، جهان را خیره و شگفت زده کنند.

این مردمان شریف در "خط ولایت" گام برمى دارند، در خط سرخ ایثار و فداکارى و در یک سخن، "خط عاشورایى." اینها شعار نیست، شعور و حقیقتى است که یکى از نمایندگان پیشین مجلس انگلستان خطاب به غرب اظهار داشت: "شما هرگز نمى توانید ایران را در راهى که دارند متوقف کنید، زیرا آنان عاشورا دارند."

رسول شادمانی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار