یادداشت؛

باز‌شناسی واژه‌های پیروزی آفرین در دفاع مقدس – امید (۳)

با توجه به جایگاه‌ جمهوری اسلامی در آینده و میزان تاثیر گذاری در عرصه بین‌المللی، ما را بر آن می‌دارد که بدون کم‌ترین غفلت و با نگاهی امیدوارانه و اقداماتی برگرفته از برنامه‌ریزی کارشناسانه و جامع‌الاطراف، استفاده از تمام ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی و نیز مضاعف ساختن تلاش، راه موفقیت حتمی این مرز و بوم هموارتر کنیم.
کد خبر: ۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳ - 21December 2013

باز‌شناسی واژه‌های پیروزی آفرین در دفاع مقدس – امید (۳)

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،  "فتح الله نادعلی" معاون اداره کل ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی طی یادداشتی در تبیین یکی از عوامل پیروزیآفرین دوران دفاع مقدس، یعنی "امید" می نویسد:

در راستای تبیین و آشکارسازی نقش امید در ظفرمندی نقشآفرینان هشتساله و لزوم بکارگیری تجربههای زیبای آن دوران، در تمام مقاطع و مراحل رشد و ترقی جامعه، موضوعات زیر پیشنهاد می شود. امید است در زمینه بررسی و تحقیق پیرامون این عناوین تحقیقی و سایر موضوعاتی که از سوی آگاهان و پیشکسوتان مطرح میشود و ترویج نتایج آن در جامعه، وظیفهای هر چند محدود، در جهت آن سالهای ماندگار محقق شود.

1. بازشناسی مؤلفههای امیدآفرین در دوران دفاع مقدس و ارزیابی نقش آن در موفقیتهای رزمندگان.

2. چگونگی ایجاد، حفظ و تقویت روحیه امید در جامعه با استفاده از تجربیات هشتساله.

3. نقش «نگاه بلندمدت به مبارزه» در ایجاد موج امیدبخشی به جامعه و استمرار حرکت رو به جلو، با نگاه تطبیقی دوران دفاع مقدس و پس از جنگ.

4. بررسی و شناخت آفات امیدواری، در جهت واکسینه کردن حرکتهای امیدآفرین، با الهام از یافتههای واقعی دوران جنگ در این زمینه.

5. تبیین نشانههای امید در جامعه فعلی ما و نشانههای یأس در دشمنان این ملت، و دلایل بروز این نشانهها در جبهه ما و رقیب.

اکنون که دفاع مقدس همچنان جاری است و مردم با اخلاق، شجاع و فهیم ایران، با گفتن «نه» به تمام مظاهر کفر، شرک و نفاق، در برابر جبهه قدرتمند شیطانی، با همه وجود مقاومت میکنند و میخواهند با عزت و اقتدار زندگی کنند، بازشناسی چشمه جوشان هشتساله و بهکارگیری تجارب ارزشمند آن دوران، کلید موفقیت و رمز برونرفت از تمام سختیها و نائل شدن به پیروزی مقتدرانه است.

دشمن با شناخت عمیق از قدرت مردم ایران و نگرانی از پیشرفتهای خیرهکننده این کشور، در راستای مهار جمهوری اسلامی، راهی جز جنگ نرم، نبرد اقتصادی، شبیخون فرهنگی و بالاخره نبرد رسانه ای در راستای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه، بهخصوص جوانان و ایجاد فاصله بین مردم و نظامشان ندارند و ما نیز در این جنگ عزت و ذلت، راهی جز شناخت حربههای دشمن و نگاهِ با برنامه، جهتدار و بلندمدت در راستای کسب موفقیت نداریم.

توجه ویژه به شرایط خویش در حال حاضر، جایگاهمان در آینده و میزان تاثیر گذاری در عرصه بینالمللی، ما را بر آن میدارد که بدون کمترین غفلت و با نگاهی امیدوارانه و اقداماتی  برگرفته از برنامهریزی کارشناسانه و جامعالاطراف، استفاده از تمام ظرفیتهای ملی و بینالمللی و مضاعف ساختن تلاش، راه موفقیت حتمی این مرز و بوم هموارتر کنیم.

ملت بزرگ ایران، رزمندگان جان بر کف و مدیریت نظام اسلامی در نبرد هشتساله با دنیای استکبار، حماسهای آفریدند که میتواند الگوی مناسبی برای خلق حماسههای دیگر باشد.

سالهای تلخ و شیرین پس از انقلاب اسلامی، آفندها و پدافندهای مستمر در عرصه ساختن دنیای زیبای مورد وثوق دین و بالاخره تجربه غرورانگیز دفاع مقدس نشان میدهد که این ملت در هر زمان میتواند خالق حماسههایی به یادماندنی باشد؛ حماسههایی برای تعالی دنیا و آخرت خویش و خلق تجربههای ماندگار و زیباتر برای نسلهای دیگر که آنها نیز با الهام از این سالهای نورانی حماسهساز شوند. جامعه ما بیشک به استمرار حماسهسازی امیدوار است، امید واقعی و دستیافتنی.
 

نظر شما
پربیننده ها