کارشناس مسائل سیاسی در رشتخوار عنوان کرد؛

ملتی همیشه پیروز است، که عوامل پیروزی را تکرار و از عوامل شکست اجنتاب کند

حسین خسروی گفت: ملتی که گذشته خود را نداند، یا اگر هم بداند و نسبت به آن بی توجه باشد، آینده خوبی نخواهد داشت. ملتی همیشه پیروز است که عوامل پیروزی را تکرار و از عوامل شکست نیز اجتناب کند.
کد خبر: ۸۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ - 24May 2016

ملتی همیشه پیروز است، که عوامل پیروزی را تکرار و از عوامل شکست اجنتاب کند

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، حسین خسروی کارشناس مسائل سیاسی، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع بسیجیان و مردم شهرستان رشتخوار در محل حسینه ثارالله ناحیه مقاومت این شهرستان گفت: لزوم برگزاری این برنامه ­ها گرامی داشت کلام خداست. چرا که خداوند در قرآن می­ فرماید نعمات خدا را بر زبان جاری کنید و شکر آن را بجا بیاورید. پیروزی بر دشمن و آزادسازی خرمشهر چیزی جز حضور خداوند متعال نبود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاریخ یکی از منابع معرفت است، افزود: ملتی که گذشته خود را نداند، یا اگر هم بداند، نسبت به آن بی توجه باشد، آینده خوبی نخواهد داشت. ملتی همیشه پیروز است، که عوامل پیروزی را تکرار کند و از عوامل شکست نیز اجنتاب کند.

وی در ادامه به بررسی عواملی که سبب فتح خرمشهر شد پرداخت و خاطرنشان کرد: اولین عامل در فتح خرمشهر ایمان به خدا بود، ۱۹هزار اسیر، ساقط کردن۴۰هواپیما ، غنیمت گرفته شدن بیش از ۵۰۰تانک، و تلفاتی که از دشمن گرفته شد چیزی جز قدرت ایمان به خدا نبود.

وی وحدت فرماندهی را دومین عامل پیروزی فتح خرمشهر برشمرد و اذعان داشت: امروز دشمن با ایجاد تفرقه­ های­ مذهبی بین شیعه و سنی، تفرقه­ های سیاسی، تفرقه قومی، جغرافیایی .. به دنبال استفاده از فرصت­ ها برای دستیابی به اهداف خودش است.

کارشناس مسائل سیاسی در رشتخوار سومین عامل پیروزی خرمشهر را صداقت بیان نمود وافزود: شهید جهان آرا با تمام وجود ۳۵روز در مقابل لشکری عظیم از دشمن به مقابله پرداخت و آنها را ۳۵روز پشت دروازه­های شهر زمین­گیر کرد، چه چیزی جز صداقت می ­تواند باعث این پیروزی بزرگ شود؟

وی همچنین داشتن روحیه جهادی را چهارمین عنصر در فتح خرمشهر عنوان کرد و تصریح کرد: با لبخند تنها نمی­ شود دشمن را قانع کرد، در مقابل آمریکا نباید کوتاه بیایم کوتاه آمدن در مقابل آمریکا به منزله به رسمیت شناختن کشور اسرائیل است. محور و علت تمام پیروزی­ ها تبعیت از مقام معظم رهبری است.

خسروی در ادامه به نفوذ فرهنگی دشمن اشاره نمود و تصریح کرد: تهدیدات دشمن هنوز پایان نیافته بلکه چند برابر هم شده است. ما باید ایمانمان را تقویت کنیم. ما در دفاع مقدس یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم اما امروز دشمن در بحث­ های فرهنگی پرچمش را به جلو آورده که باید به این موضوع با حساسیت بیشتری توجه داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار