یادواره 23 شهید عملیات بیت ­المقدس شهرستان کاشمر برگزار شد

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت­ المقدس یادواره 23 شهید این عملیات در کاشمر برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ - 24May 2016

یادواره 23 شهید عملیات بیت ­المقدس شهرستان کاشمر برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، همزمان با فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، به همت حوزه مقاومت بسیج نبی اکرم(ص) سپاه کاشمر و پایگاه مقاومت بسیج مجتمع فرهنگی زیارتگاه آیت الله شهید مدرس(ره) یادواره ۲۳شهید شهرستان کاشمر در عملیات بیت المقدس برگزار شد.

در این مراسم معنوی که در جوار زیارتگاه شهید مدرس و گلزار شهدای کاشمر و با حضور اقشار مختلف مردم و رزمندگان دوران دفاع مقدس برپا شد سردار گرمه­ ای رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام رضا(ع) و مسئول مجمع پیشکسوتان جهاد و مقاومت خراسان رضوی در سخنانی با اشاره به موضوع انتظار منجی در تمامی ادیان اظهار داشت: شهدای ما در راه هموار ساختن مسیر ظهور امام عصر(عج) به شهادت رسیدند و این شهدا در حقیقت طراز منتظران واقعی هستند.

سردارگرمه ­ای در ادامه به بازخوانی عملیات بیتالمقدس پرداخت و افزود: اوج قدرت ما در عملیات خرمشهر بود، صدام اعلام کرده بود که دژها و سنگرهای ارتش او در خرمشهر، غیرقابل نفوذ است و اگر ایرانیان خرمشهر را بگیرند کلید بصره را تحویل میدهد.

در روز سوم خرداد خود از نزدیک شاهد صحنههای حماسه ­آفرینی رزمندگان اسلام در خرمشهر بودم، که رزمندگان اسلام چطور آن دژهای مستحکم دشمن را با قدرت ایمان شکستند و باعث آزادی خرمشهر شدند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام رضا(ع) گرمهای با اشاره به پیشرفت قدرت نظامی ایران بعد از دفاع مقدس خاطر نشان کرد: امروز آمریکاییها اذعان دارند که ایران در منطقه مقتدرترین قدرت نظامی است. آنان روی دو نوع سلاح  ایران توجه دارند. یکی موشکهای دوربرد ایران و دیگری پهبادهایی باقابلیت حمل بمبهای لیزری است. امروز موشکهای ما قادر است با برد بیش از ۲هزار کیلومتر و با خطای زیر ۱۰متر هدف را مورد اصابت قرار بدهند.تحلیلگران آمریکایی گفتند که اگر در منطقه جنگی رخ بدهد قطعاً شکست فاحش آن مربوط به آمریکاییها و حامیان آنها خواهد بود. حتی مشخص کردند که با شلیک چند موشک از ایران مراکز نفتی عربستان و کویت از بین خواهد رفت و نفت به بشکهای ۴۰۰دلار خواهد رسید و وضعیت تنگه هرمز بسیار وخیم خواهد شد. البته این تحلیلگر نظامی آمریکایی میگوید فقط ۲موشک از ۱۵۰پایگاه موشکی ایران میتواند کل وضعیت منطقه را به هم بریزند.آنان با اشاره به فنّاوری فوق پیشرفته پهبادهای ایرانی میگویند ایران به فنّاوری دست پیداکرده که بهراحتی میتوانند بمبهای لیزری هوشمند را در هر نقطهای به هدف شلیک کند.

مسئول مجمع پیشکسوتان جهاد و مقاومت خراسان رضوی تصریح کرد: به آمریکاییها میگوییم که شما هنوز قدرت نظامی ما را تجربه نکرده اید چون قدرت نظامی ما در دنیا اول است و آن نه به خاطر سلاحهایمان، بلکه به خاطر وجود نیروهای شهادتطلبی است که هرکدام از آنها بهمثابه یک بمب اتم هستند. شهدا و رزمندگان ما از نهضت کربلا و عاشورای امام حسین (ع) درس گرفتند و اینها هستند که میتوانند آمریکا را بهزانو دربیاورند و تمام دنیا اگر جمع بشوند نمیتوانند غلطی بکنند.

وی در پایان ابراز داشت: رزمندگان و شهدای ما ویژگیهای شهدای کربلا رادارند. شهدای کربلا عاشقِ ولی خود بودند و امروز شهدای ما عاشقِ حضرت ولیعصر(عج) و نائب برحقش امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند و این ادعا در وصیت­نامه شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم دیده میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار