سالگرد حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران؛

رقابت کاریکاتورها و کارتون‌ها راجع به مهاجم پرواز ۶۵۵

پایگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور مقاومت مسابقه‌ای به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران برگزار می‌کند.
کد خبر: ۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱ - 03July 2013

رقابت کاریکاتورها و کارتون‌ها راجع به مهاجم پرواز ۶۵۵

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پایگاه بینالمللی کارتون و کاریکاتور مقاومت مسابقهای به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران برگزار میکند.


موضوع مسابقه" 290 مدال برای کاپیتان راجرز"   20 تیر 92 آخرین مهلت ارسال آثار است.  24 تیر 92 کارها داوری شده و اسامی منتخبان روز بیست و چهارم تیرماه ساعت 17در پایگاه روزکارتون اعلام خواهد شد.


هر هنرمند میتواند با حداکثر 5 اثر در مسابقه شرکت کند. ابعاد: طول یا عرض حداقل 1500 pixels و رزولوشن 300 dpi فرستادن مشخصات کامل و شماره تماس هنرمند به همراه آثار الزامی است. تکنیک اجرا آزاد است. آثار منتخب طبق تعرفه روز کارتون، از صاحبان آثار خریداری میشوند. از هنرمندان برگزیده برای عضویت در گروه کاریکاتوریستهای روزکارتون دعوت به عمل خواهد آمد. حق استفاده از آثار شرکتکننده، به هر نحو، برای روزکارتون محفوظ است.


سایت روزکارتون در کنار فراخوان کارتون «290 مدال برای کاپیتان راجرز» با توجه به اهمیت و جایگاه کاریکاتوریستهای چهره ایران، بخش ویژهای را با موضوع کاریکاتور چهره «کاپیتان ویل راجرز» برگزار میکند و از تمامی کاریکاتوریستهای ایرانی برای حضور در این رویداد دعوت به عمل میآورد.آخرین مهلت ارسال آثار این بخش نیز 30 تیرماه 92 و داوری آثار آن 4 مرداد 92 است. هر هنرمند میتواند با حداکثر 3 اثر در مسابقه شرکت کند. از هنرمندان برگزیده برای عضویت در گروه کاریکاتوریستهای روزکارتون دعوت به عمل خواهد آمد. حق استفاده از آثار شرکتکننده، به هر نحو، برای روزکارتون محفوظ است.
جوایز این مسابقه یک جایزه 10 میلیون ریالی برای بهترین کاریکاتور و تقدیر و خریداری دیگر آثار برگزیده است.


نشانی پست الکترونیکی جهت ارسال آثار: roozcartoon@gmail.com
info@roozcartoon.com
 

کاپیتان راجرز فرمانده کشتی جنگی وینسنس، دستور پرتاب موشک به سمت هواپیمای ایرباس شرکت ایران ایر با شماره پرواز 655 را داد و در این حادثه هر 290 نفر مسافر هواپیما کشته شدند. او نه تنها به خاطر این جنایت محاکمه نشد بلکه به این خاطر مدال هم دریافت کرد. در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند. ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه های جنگ بود.

نظر شما
پربیننده ها