استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

اجتناب از دولتی شدن فعالیت‌های هفته دفاع مقدس

استاندار خراسان رضوی گفت: هدف از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گرامیداشت دلاورمردی و رشادت‌های رزمندگان اسلام، پاسداشت و تجلیل از مقام شامخ شهدای گرانقدر و انتقال ارزش‌های نظام و دوران جنگ تحمیلی به جامعه و نسل جوان است.
کد خبر: ۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰ - 02July 2013

اجتناب از دولتی شدن فعالیت‌های هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدحسین فروزان مهر در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به ضرورت پرداختن به اقدامات تبیینی و توصیفی و پرهیز از اجرای برنامههای کلیشه ای، بر اجتناب از دولتی شدن فعالیتهای این هفته و پررنگ نمودن نقش محوری مردم در ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سیره شهدا میتواند نوعی سبک زندگی سرشار از سادگی، اخلاص، صرفه جویی و عدم اتکا به بیگانه معرفی نماید، از این سیره به عنوان میراث معنوی و ذخیره فرهنگی که در طول تاریخ ماندگاراست، یاد نمود و خاطرنشان کرد: خراسان رضوی با تقدیم بیش از 17 هزار شهید همواره به عنوان یکی از استانهای پیشتاز و موثر در طول دوران دفاع مقدس بوده است.
 
استاندار خراسان رضوی بحث دفاع مقدس و این حماسه پایدار و جاویدان را منحصر به زمان خاصی ندانست و بر تشکیل و استمرار فعالیت دبیرخانهی دائمی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان در طول سال تاکید کرد.
 
فروزان مهر هفته گرامیداشت دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای آشنایی جامعه با سیره و نوع نگاه شهدا و رزمندگان در دفاع از آرمانهای اسلام و انقلاب دانست و گفت: رزمندگان اسلام در طول آن دوران با کمترین امکانات در سایه رهبریهای امام عظیم الشان انقلاب توانستند ماشین جنگی استکبار را متوقف کنند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان از این سرزمین جدا شود.
 
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده از جوانان برومند میهن اسلامیمان انتظار میرود تا با تاسی به ایثارگران عرصههای دفاع مقدس و دلیرمردان آن دوران و اقتدا به امامشان در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت بیش از پیش تلاش نمایند.
 
فروزان مهر عرصه امروز کشور را عرصه سازندگی دانست و افزود: باید با روحیه جهادی و از خودگذشتگی در این زمینه تلاش شود و توطئههای دشمنان و نظام استکبار که سعی در به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران از طرق گوناگون دارند را خنثی کرد.
 
وی در پایان از فرمانداران خواست تا با تشکیل ستادهای شهرستانی و تدوین برنامههای خود در خصوص هفته دفاع مقدس، آن را به دبیرخانه استان ارسال کنند.
 
در ابتدای این جلسه روسای کمیتههای 15 گانه ذیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به ارایه برنامههای خود پرداختند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار